A hazai okostelefon-tulajdonosok mindegyike használ legalább egy banki szolgáltatást – állapítja meg a 25-65 éves okostelefonnal és banki kapcsolattal rendelkező felhasználók körében, az OTP Bank Elektronikus Banki Üzletága megbízásából, az Ipsos által 2011 első negyedévének végén készített felmérés.
A megkérdezett okostelefon-használók közel valamennyien rendelkeznek bankkapcsolattal: 96 százalékuknak van bankkártyája 94 százalékuknak folyószámlája, háromnegyedük pedig rendszeresen online számítógépes kapcsolaton keresztül intézi pénzügyeit. A válaszadók döntően számlainformációk lekérdezését és eseti átutalási megbízásokat intéznek a bankok internetes oldalain. A lekötésekhez, az értékpapír-műveletekhez, illetve a telefonfeltöltésekhez viszont csak ritkán használják ezt a platformot.
A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkező internetbankolók egyelőre mindössze 8 százaléka használja mobiltelefonon keresztül az online banki felületeket, melynek elsősorban az új technológiával kapcsolatos kezdeti idegenkedés az oka - derül ki a felmérésből.
Bár a felhasználók többsége még nem érzi szükségesnek, hogy áttérjen az asztali pc-ről a mobiltelefonra bankügyei intézésében, mintegy 270 ezer okostelefon-tulajdonos szívesen használna biztonságos mobilbanki alkalmazást, ha arra lehetősége nyílna – derült ki a felmérésből.
A funkcionalitást tekintve a két legjobban várt okostelefonos internetbanki szolgáltatás a számlainformációk lekérdezése és az eseti átutalási megbízások intézése. Ezeket követik az online vásárlás, az állandó beszedési megbízások, az árfolyamok lekérdezése, a lekötések, a lekötött betétek kezelése és az értékpapír-műveletek iránti igények.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.