Terjedőben van a karambolos autók úgynevezett egyezségi kárrendezése. Miközben egyre többet hallani a feketegazdaság elleni fellépés szükségességéről, ez az egyes biztosítótársaságok által preferált módszer a sufniszervizekbe tereli a javításokat, mert a valós javítási költségnél kisebb összeget kérnek az autóstól – elszámolási kötelezettség nélkül. A biztosítók szövetsége szerint a biztosítókat köti a polgári törvénykönyv passzusa, amely viszont kimondja, hogy ha a károsult jogosult a kártérítésre, mindenképpen hozzá kell jutnia a kártérítés összegéhez, és nem kötelezhető arra, hogy megjavíttassa a sérült járművet. Ráadásul ha az autón még hitel van, a finanszírozónak nem kell hozzájárulnia az egyezséghez. A pénzintézetet csak az elidegenítési és terhelési tilalom védi, de ha nem javítják meg a hitelfedezetként jegyzett autót, a fedezet értéke is csökken. 6. oldal