A Magyar Biztosítók Szövetsége szerint a biztosítókat köti a Polgári Törvénykönyv passzusa, amely viszont kimondja, hogy ha a károsult jogosult a kártérítésre, mindenképpen hozzá kell jutnia a kártérítés összegéhez, és nem kötelezhető arra, hogy megjavíttassa a sérült járművet. Ráadásul ha az autón még hitel van, a finanszírozónak nem kell hozzájárulnia az egyezséghez. A pénzintézetet csak az elidegenítési és terhelési tilalom védi, de ha nem javítják meg a hitelfedezetként jegyzett autót, a fedezet értéke is csökken.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint az első negyedévben országosan 36,635 milliárd forint volt a kgfb-re befizetett összeg, míg egy éve még meghaladta a 39,983 milliárdot.
Ha pedig csökken a bevétel, nyilván a biztosító érdeke, hogy kevesebbet fizessen a kárrendezésre, aztán az már nem érdekli, sufniszervizben javítják-e meg a kocsit, ha egyáltalán megjavítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.