Az első félévben lízinggel finanszírozott eszközök bruttó értéke 222 milliárd forint volt. Az első félévi 38 209 darab szerződés 2,3 százalékkal kevesebb a tavalyi első félévinél, amely azt mutatja, hogy használt eszközök helyett egyre inkább drágább újakat vásárolnak az ügyfelek.
Az MLSZ tagjainak teljes portfóliója - a kihelyezett összeg - 2 200 milliárd forintot tesz ki, ennek közel fele a személyautó finanszírozás - tette hozzá a főtitkár.
A múlt év végén a gépberuházások 6,2 százaléka volt lízing, mostanra ez az arány 10,4 százalékra emelkedett. Az ügyfelek között egyre magasabb a vállalkozók aránya, és csökken a magánszemélyeké. Például az új személyautót finanszíroztatók háromnegyede cég, míg az uniós átlag fele-fele arányú - ismertette az adatokat Révész Tamás, az MLSZ elnökségi tagja, hozzátéve: az új autóknál 40, míg a használtaknál 35 százalék az önerő a finanszírozás indulásakor.
A válság előtt a teherautóknál és a mezőgazdasági gépeknél az áfa volt az önerő, ma emellé további 20 százalékot kell letenni - ismertette a változást Tekse Kálmán elnökségi tag. Egy kivétel van ez alól, a flottafinanszírozás, amelyet ma is önerő nélkül lehet elindítani.
A tájékoztatón elhangzott, hogy 30 százalékkal nőtt a kamionok lízingje, amely a gazdasági fellendülést vetíti előre. A másik növekvő szektor az IT és más irodatechnikai eszközöké, amely szintén a növekedés jele, bár Magyarországon az ilyen eszközök 4-5 százalékához kapcsolódik csak finanszírozás, szemben a németországi 90 százalékkal.
A kilábalás még nem érte el ugyanakkor az építőipart: az ott használt eszközök lízingje 30 százalékkal esett az első félévben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.