BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beszélgetünk az utasbiztosításról, de a kgfb-nél csak klikkelünk

A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária közös kutatással mérte fel az ügyfelek hozzáállását és szokásait a biztosítási termékekkel és az online megoldásokkal kapcsolatban.

A „Biztosítási trendek” elnevezésű kutatás szerint a kgfb biztosítást már az online összehasonlító oldalakon kötik meg a legtöbben, viszont utasbiztosításért továbbra is ellátogatnak a biztosítói– és bankfiókokba. Nagy ugrás várható az internetes szerződéskötések számában, melyet az online fizetési eszközök elterjedése is segít.

Az internethasználók túlnyomó részének (96 százalék) fontos a váratlan helyzetekre történő felkészülés, amelyre többségük szerint a biztosításkötés megfelelő eszköz lehet (89 százalék). A jövőorientált, hosszú távú látásmód az átlagosnál jellemzőbb az idősebb korosztályokra (50+ évesek), a családosokra és a több mint 250 ezer forintos havi jövedelemmel rendelkező háztartásokra.

A kutatás azt is vizsgálta, hogy biztosításkötés előtt milyen csatornákon tájékozódnak az ügyfelek. A megkérdezettek jellemzően egy forrásból tájékozódnak, de a különböző termékeknél eltérő módon. A kgfb-vel kapcsolatban az online alkuszok honlapja a legnépszerűbb információforrás és ennél a terméknél az ügyfelek 71 százaléka másfél-két órát fordít döntés előtt a díjak és szolgáltatások összehasonlítására.

Az élet-, baleset- és lakásbiztosításoknál leginkább a biztosítási ügynökökhöz (67 százalék, 64 százalék és 60 százalék) vagy biztosítói honlapokhoz (18 százalék, 17 százalék és 20 százalék) fordulnak az érdeklődők. A casco biztosítás megkötése előtt mindhárom csatornát sokan használják.

Egyelőre az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek leginkább ahhoz, hogy személyes tájékoztatást kapjanak a biztosítói- és bankfiókokban. A biztosításkötést inkább a „hagyományos” úton intézik: biztosítási ügynökhöz vagy biztosítói fiókhoz fordulnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.