A „Biztosítási trendek” elnevezésű kutatás szerint a kgfb biztosítást már az online összehasonlító oldalakon kötik meg a legtöbben, viszont utasbiztosításért továbbra is ellátogatnak a biztosítói– és bankfiókokba. Nagy ugrás várható az internetes szerződéskötések számában, melyet az online fizetési eszközök elterjedése is segít.
Az internethasználók túlnyomó részének (96 százalék) fontos a váratlan helyzetekre történő felkészülés, amelyre többségük szerint a biztosításkötés megfelelő eszköz lehet (89 százalék). A jövőorientált, hosszú távú látásmód az átlagosnál jellemzőbb az idősebb korosztályokra (50+ évesek), a családosokra és a több mint 250 ezer forintos havi jövedelemmel rendelkező háztartásokra.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy biztosításkötés előtt milyen csatornákon tájékozódnak az ügyfelek. A megkérdezettek jellemzően egy forrásból tájékozódnak, de a különböző termékeknél eltérő módon. A kgfb-vel kapcsolatban az online alkuszok honlapja a legnépszerűbb információforrás és ennél a terméknél az ügyfelek 71 százaléka másfél-két órát fordít döntés előtt a díjak és szolgáltatások összehasonlítására.
Az élet-, baleset- és lakásbiztosításoknál leginkább a biztosítási ügynökökhöz (67 százalék, 64 százalék és 60 százalék) vagy biztosítói honlapokhoz (18 százalék, 17 százalék és 20 százalék) fordulnak az érdeklődők. A casco biztosítás megkötése előtt mindhárom csatornát sokan használják.
Egyelőre az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek leginkább ahhoz, hogy személyes tájékoztatást kapjanak a biztosítói- és bankfiókokban. A biztosításkötést inkább a „hagyományos” úton intézik: biztosítási ügynökhöz vagy biztosítói fiókhoz fordulnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.