Első lezárt ügyein is túljutott a júliustól működő Pénzügyi Békéltető Testület – tudta meg a Világgazdaság. Az Országgyűlés tavaly határozott úgy, hogy a pénzügyi szervezetek és ügyfeleik között tavalyelőtt megszaporodott viták gyors és olcsó rendezése érdekében felállítja az intézményt, amelyhez az olyan panaszosok fordulhatnak, akik sikertelenül próbálták rendezni konfliktusaikat a pénzügyi szolgáltatókkal. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete mellett működő intézmény ez év júliusában kezdte meg működését.
Binder István, a pénzügyi felügyelet szóvivője a Világgazdaságnak elmondta, hogy a testülethez mintegy háromszáz – többnyire banki vagy biztosítói tevékenységgel kapcsolatos – fogyasztói kérelmet nyújtottak be. A múlt héten már meg is tartották az első tárgyalásokat, sőt néhány ügyet már le is tudott zárni az intézmény. A beadványok negyedét azonban vissza kellett utasítani, mert például nem pénzügyi szolgáltatóval volt kapcsolatos, vagy az ügyfél nem kísérelte meg a vita közvetlen rendezését.
A testületnél folyó eljárások többféle módon is lezárulhatnak, és már mindegyik kimenetelre akadt példa. Öt-tíz alkalommal már a tárgyalást megelőzően sikerült megegyeznie a az ügyfélnek és a szolgáltatónak. Több esetben a szolgáltató alávetette magát az eljárásnak, és elfogadta a békéltető testület határozatát. Ám előfordult az is, hogy a szolgáltató nem volt hajlandó együttműködni a testülettel. Ilyenkor az utóbbi ajánlást hoz, amelynek végrehajtása nem kötelező, ám ha az hatvan napon belül nem valósul meg, akkor a testület az ügyet a szolgáltató megnevezésével nyilvánosságra hozza.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.