– Hazánkban a unit-linked életbiztosítások viszik a prímet a piacon…
– A régió életbiztosítási piacait nézve Szlovénia sorolható az élre a GDP-arányos díjbevétel alapján, amelyet hazánk mellett Csehország, Szlovákia, illetve Lengyelország követ a sorban. A unit-linked konstrukciók terén azonban Magyarország abszolút piacvezetőnek számít: az elmúlt évben, illetve 2011 első felében az életbiztosítási piacon az új értékesítésből a termékek immáron 80 százalékot tettek ki, amellyel hazánk kiemelkedően fejlettnek tekinthető. A termékek szerkezetét nézve a szolgáltatás színvonalát illetően is óriási különbség van a javunkra. Ebben kulcsszerepet játszott a BROKERNET, hazánk legnagyobb független pénzügyi közvetítő csoportja, amely a termékfejlesztések fő mozgatórugójának tekinthető.
– Milyen fejlemények jellemezték a hazai unit-linked piacot az elmúlt időszakban?
– A legfontosabb fejlesztési iránynak a régióban is egyedülállónak számító bónuszrendszerek tekinthetők, s hazánk előnyét jól mutatja, hogy például Lengyelországban – ahol a unit-linked ugyancsak népszerűnek tekinthető – ismeretlen a bónusz fogalma. Az életbiztosítások hosszú távú, 15-20 éves megtakarítási lehetőséget kínálnak, ráadásul az elmúlt bő két évtizedben a futamidő kitolódása figyelhető meg, miután egyre több 30 év alatti magánszemély is tudatosan készül a nyugdíjaséveire. Éppen ezért különösen felértékelődtek azok a megoldások, ahol a bónuszok megerősítik az ügyfeleket abban, hogy – bár hosszú távról van szó – jó döntést hoztak, hiszen az időszakonkénti kifizetések révén már a futamidő alatt élvezhetik megtakarításaik hozadékát.
A bónusz egyúttal az ügyfél lojalitását is erősíti, hiszen előfordulhat, hogy az aktuális napi kiadásait előtérbe helyezné, s ezáltal fennállhat a veszélye annak, hogy a hosszú távú megtakarításait feléli. Ám ha úgy gondolkodik, hogy amennyiben a következő biztosítási díjat befizeti, akkor ennyi bónuszt kaphat kézhez, biztosan talál más forrást az akut helyzet kezelésére. A bónuszok terén is úttörő szerepet játszott a BROKERNET Csoport, s jelenleg már a második-harmadik generációs bónuszrendszerek vannak jelen a hazai piacon, mondhatjuk úgy is, hogy a konstrukció „finomhangolása” történik. A CIG Pannónia Életbiztosító ez év nyarán vezette be legújabb szolgáltatását, amely már a többedik generációs bónuszrendszert testesíti meg, s lehetővé teszi, hogy a megváltozott külső gazdasági körülmények közepette is vonzó, egyedülálló szolgáltatást nyújtsunk.
– Mi jelenti az újdonságot?
– A CIG Signum Pro az első s egyetlen megoldás a piacon, amely személyre szabott bónuszt kínál, megkülönbözteti a magán- és a vállalati ügyfelet. A bónuszrendszerek ugyanis 15-20 éves futamidőre vannak optimalizálva a magyar piacon, ám ez valójában csak a magánszemélyek számára belátható időtartam. Az üzleti szféra szempontjából ugyanakkor – amely az elmúlt időszakban, a béren kívüli juttatások megváltozott adószabályozása miatt kezdett érdeklődni a unit-linked életbiztosítások iránt – a 15-20 éves időtartam túlságosan hosszú, a munkáltató, illetve a munkavállaló életében is bekövetkezhetnek olyan élethelyzetek (utóbbi esetben például gyes, cégváltás), amikor ez nem vállalható.
Éppen ezért a CIG létrehozta az üzleti bónuszrendszert, amelynek keretében a harmadik évtől kezdve minden egyes éves befizetésre 5 százalék extra bónuszt írunk jóvá. Ez a privát bónuszrendszerekkel ellentétben jóval rugalmasabb megoldást kínál, s igazodik a nem tervezhető élethelyzetekhez. Szintén újdonság a magyar piacon a CIG Pannónia legújabb fejlesztése: a Signum Pro eseti bónuszrendszer, hiszen a bónuszok jellemzően a rendszeres befizetésekre vonatkoznak.
Ennek keretében az ügyfelet bónusszal jutalmazzuk, ha a Signum Pro Eseti számláján elhelyezett összeget tartósan befekteti: jellemzően egy százalékponttal magasabb hozammal számolhat, mint amekkorát a bónuszokkal el tudna érni. Az eseti számlán belül az ügyfél természetesen szabadon dönthet arról, milyen megosztásban, milyen eszközalapokba fekteti a pénzét, s értelemszerűen minél hosszabb ideig szól a befektetés, annál magasabb lesz az extra bónusz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.