BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bajban a biztosítók a baleseti adó miatt - A PSZÁF-hez fordultak

Az adót is tartalmazó törvénycsomagot már csak a kötelező díjak október 30-ai kihirdetését követően fogadhatja el a parlament, így a Biztosítás.hu szerint könnyen előfordulhat, hogy miközben az autósok a kampányban majd azt hiszik, hogy spórolnak a kötelezőjükön, a januárban hatályossá váló adó miatt mégis magasabb díjat fizethetnek jövőre.

A biztosítók a várható rekordszámú fogyasztói panasz elkerülése érdekében - a PSZÁF-hoz fordultak iránymutatásért.
 
Különbözőképpen vélekednek a biztosítók arról, hogyan kellene tájékoztatni a novemberben biztosítót váltó ügyfeleket a várható Baleseti Adóról, abban azonban egyetértenek, hogy a jövő héten meghirdetésre kerülő díjaikba nem teszik bele a 30 százalékos díjemelkedést hozó adót. Nem valószínű ugyan, hogy a kormány a tervezett Baleseti Adót elengedve lemondana az adó kapcsán várható 27 milliárd forintról, de ameddig a törvény nincs kihirdetve, a jogkövető biztosítók nem tehetnek másként, mint adó nélkül hirdetnek díjat.
 
A Biztosítás.hu szerint ezzel azonban az a probléma, hogy ha az autósok, akik a kampányban az adó - és főleg megfelelően korrekt tájékoztatás - nélkül kalkulálva elkönyvelik az esetleges megtakarításukat, majd januárban díjemelkedést tapasztalva 30 százalékkal többet kell fizessenek, fogyasztói panaszok valóságos áradatát indíthatják el a biztosítók, az alkuszok és a PSZÁF ügyfélszolgálatai felé.
 
Mivel a januártól kivetésre kerülő Baleseti Adó 30 százalékos díjemelő hatását a biztosítók esetleges 5-10 százalékos kampánykedvezményei semmiképp sem tudják majd kiegyenlíteni, a díjak jelentős mértékű emelkedése már biztosra vehető. Az autósok korrekt és egységes tájékoztatás esetén azonban, a díjak emelkedése mellett is megfontolt döntést hozhatnának. Megfelelő tájékoztatással elkerülhetőek lennének a fogyasztói panaszok és a kötelező díjemelkedést kompenzálni igyekvő gépjármű tulajdonosok figyelme, a lakás és a CASCO biztosításokon elérhető megtakarítások felé fordulna.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.