Működése első száz napja alatt több kérelem érkezett a Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT), mint korábban a kamarák mellett működtetett békéltető szervekhez – közölte tegnap Nadrai Géza, a PBT elnöke. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) alatt működő PBT-hez tegnapig 613 ügyben fordultak olyan panaszosok, akik nem tudtak dűlőre jutni pénzügyi szolgáltatójukkal valamilyen vitás kérdésben. Az ügyek mintegy felét már le is zárták, igaz érdemi döntés csak 118 esetben született, sok kérelmet eljárási hibák vagy a hatáskör hiánya miatt el kell utasítania a PBT-nek, mert például nem fogyasztó volt a kérelmező, vagy nem volt szerződése a pénzügyi szolgáltatóval. A végül elbírált esetek csaknem kétharmadában egyébként az ügyfélnek adott igazat a testület, összesen mintegy 13,2 millió forintnyi kártérítést ítélve meg a panaszosoknak.
A pénzügyi szektor szereplői is egyre inkább elfogadják a testületet. Eddig 64 szolgáltató egyezett bele abba, hogy általánosan aláveti magát a PBT döntéseinek. Így tett például a takarékszövetkezetek nagyjából negyede, a nagyobb bankok közül az Erste csoport, az UniCredit csoport és az FHB, a biztosítók közül pedig az Allianz, az ING vagy az Union. Akadnak olyan szolgáltatók is – közölte Nadrai –, amelyek az általános alávetésről ugyan nem nyilatkoztak, de egyedi ügyekben többnyire elfogadják a PBT döntését. Ezek közé tartozik a Budapest Bank és a Raiffeisen, valamint a Groupama Garancia és a Generali. A legnagyobb bankok közül OTP, az MKB és a K&H azonban egyelőre kiváró állásponton van. A CIB – amely korábban nem működött együtt a PBT-vel – mostanában elfogadóbbá vált a testülettel kapcsolatban.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.