A PwC hétfői elemzése szerint a pénzintézetek az átmenetileg megnövelt kapacitások mellett egyszerűsített eljárások kidolgozásával gyorsíthatják fel a végtörlesztési ügyintézést. Már az ügyfelek tájékoztatása is jelentős terhelést jelent, hiszen sokkal többen érdeklődnek, mint ahányan végül élni fognak a végtörlesztéssel. Bár a bankok nyilván készülnek írásos anyagokkal is, a tapasztalat azt mutatja, hogy az ilyen bonyolult ügyekben az ügyfelek a szóbeli tájékoztatást keresik. Ráadásul sok a tisztázatlan kérdés a végtörlesztés körül, és ez időben elnyújtja a tájékoztatást. A bankok tehát kénytelenek lesznek növelni ügyfélszolgálataik létszámát.
A legegyszerűbben kezelhető eset, amikor az ügyfél készpénzzel végtörleszt. Becslések szerint 100-120 ezer ember fog élni ezzel a lehetőséggel. A PwC szerint ezeknek az ügyeknek a lezárása 200-300 fő kapacitásigényt jelent a bankoknál.
A hitelből törlesztés már bonyolultabb, főleg akkor, ha az ügyfél más banktól igényelt hitellel kívánja végtörleszteni a hitelét. Ebben az esetben végig kell járni az értékbecslés, szerződéskötés, földhivatali bejegyzés három lépcsőjét, ez pedig időigényes. A PwC szakértői úgy vélik, ez 800-1 000 embernyi pótlólagos kapacitást tehet szükségessé a pénzintézetekben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.