Ben Hilne, az iowai cég alapítója saját korábbi vállalkozói tapasztalatai alapján alakított ki az új vállalat koncepcióját. Alkalmazottként Hilne szembesült azzal, hogy céges szinten évente 55 ezer dollárt fizettek a hitelkártyacégeknek. A MasterCard, a Visa, de még az internetes cégek; a PayPal és a Square is két díjtételt alkalmaz a fizetések közvetítéséért: egy százalékos tranzakciós díjat és egy fix árat.
Ez 2-3,5 százalék között mozog, amire rárakódik a 15-30 centes átalány. A Dwolla viszont nem alkalmaz tranzakcióarányos díjat, mindössze a kifizetésenként 25 centes árat kell megfizetni. A Dwolla ügyfelei interneten, okostelefonon keresztül is fizethetnek, de a cég igyekszik offline kereskedőket is bevonni az ügyfélkörbe - írja az ABC News.
A jelentéktelennek tűnő tranzakciós díjak nemzetgazdasági szinten komoly költséget jelentenek: a mérések 2001-es kezdetekor az amerikaiak 16 milliárd dollárt fizettek ilyen céllal, mostanra ez az összeg 50 milliárd dollárra emelkedett. A díjtételek miatti áremelkedés is mérhető: tíz éve még csak 159 dollár pluszt jelentette családonként az elektronikus fizetést, jelenleg 427 dolláros extra költséget mér emiatt az amerikai kereskedelmi szövetség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.