Magyarországon a bankfiókok és a bankjegykiadó automaták (ATM) sÛrÛsége átlagosnak számít. Nálunk nagyjából minden háromezer emberre jut egy pénzügyi szolgáltatást nyújtó pénzintézeti fiók. Ez az arány a vizsgált országok közül Ausztriában volt a legmagasabb, ahol a 8,2 milliós lakosságra több mint 4100 bankfiók jut, vagyis durván kétezer ember osztozik egyen. (Az EU többi országát is nézve a banki
ügyintézés szempontjából Ciprus nyújtja a legnagyobb kényelmet polgárainak: ott egymillió lakosra közel 1200 egység jut.)
Az ATM-ek számában már lényegesen nagyobb a különbség az egyes országok között. Szlovénia és Ausztria elsÕsége nem meglepÕ e téren, viszont az talán igen, hogy Horvátországban és Ukrajnában is több automata jut egy lakosra, mint nálunk. Magyarországon a fiókok számánál harmadával több az ATM, és így egy automatán nagyjából 2000 fÕ „osztozik”. Hasonló az arány Szlovákiában, de Lengyelországban és Macedóniában is.
A GfK Retail Banking Monitor 2011-es adatai alapján a magyarok bankválasztását továbbra is leginkább a fiók közelsége, illetve a megszokás határozza meg. „A bankfiók közelségét fontosabbnak tartják a magyarok, mint a jó kondíciókat, és általában 5–15 perces távolságban keresnek bankfiókot a lakóhely vagy a munkahely közelében. Ezért különösen fontos a fiókok elhelyezkedésének optimalizálása, megtervezése” – mondta Dunai Albert, a GfK Hungária pénzügyi szektorának menedzsere. „A kereskedelemben, a gyógyszeriparban és a pénzügyi szektorban is egyre nagyobb erre az igény. Ez hozhat költségmegtakarítást, de hozzá is segítheti a vállalkozásokat a kiaknázatlan üzleti potenciálok felismeréséhez és a hatékonyabb kiszolgáláshoz, ráadásul magasabb megtérülést garantál a befektetéseknek is” – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.