BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól teljesített a Richter, mégsem lett vonzóbb? - Elemzés

Valamennyi pénzügyi soron meghaladta a piaci konszenzust a Richter Gedeon a 2011 harmadik negyedéves gyorsjelentése. A pozitív meglepetést elsősorban a megugró értékesítési számok (Magyarország, FÁK, EU) okozták, egyedül az amerikai leány bevételei gyengélkedtek a kifutó szerződések (drospirenone) miatt – jelenti az Equilor.

A bruttó fedezeti hányad megnövekedett a magasabb árrésű termékek nagyobb aránya miatt. A működési költségek 30 százalékkal mérséklődtek éves bázison, mivel az értékesítési hálózat bővítése (EU/FÁK, Grünenthal portfólió) a jelenlegi fázisában kisebb kiadással járt a korábban prognosztizáltnál. Mindazonáltal az elemzők nem számítanak arra, hogy ez hosszú távon is így maradna. Ezenkívül 10 százalékkal csökkentek éves alapon a kutatás és fejlesztés költségek, amellyel a Richter a megváltozott hazai szabályozási környezet többletterheit enyhíti.
 
Az üzemi eredmény egy egyszeri, 8 milliárd forintos tétel nélkül (Polpharma) 28 százalékkal esett volna vissza a bázisidőszakhoz képest. Ez a hatás elsősorban a Grünenthal/PregLem akvizíció magasabb értékesítési/marketing költségeinek tudható be, amely várhatóan robosztus eladási mutatókról gondoskodik a következő negyedévekben.
 
A nettó profitot az adókedvezmények igénybevétele is támogatta, amely a magyarországi kutatás és fejlesztés után járt a társaságnak (1,9 milliárd forint). Ugyanakkor nem valószínű, hogy az EGIS ugyanezzel a lehetőséggel élne, hiszen ők már előre ittak a medve bőrére ezen kedvezményekkel kapcsolatban.
 
Összességében azonban a gyorsjelentés a pozitív számok ellenére feltehetően nem javítja érdemben a Richter Gedeon vonzerejét. Továbbra is jelentős bizonytalansággal számolnak a szakértők, miután a magyar gyógyszertámogatási rendszer esetleges további változása addicionális terheket róhat a szektorra.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.