BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elpártoltunk a Visától?

Míg Európában jelentősen nőtt a Visa kártyák száma és forgalma, addig Magyarországon érdemben csökkent a plasztikok száma.

Mark Antipof a Visa Europe regionális igazgatója mai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy Európában tavaly 6,5 százalékkal, 445 millióra nőtt a Visa kártyák száma, a betéti kártyák forgalma 16 százalékkal, a kártyás költés 12 százalékkal növekedett. Ugyanakkor Magyarországon 22,3 százalékkal csökkent a Visa kártyák száma, az egy kártyára eső kártyás vásárlások száma viszont 4,3 százalékkal, a költések 15,7 százalékkal nőtt.

Kiss Ede, a Visa Europe Magyarországért felelős területi vezetője elmondta: itthon azért csökkent a plasztikok száma, mert jelentős különbség van a Visa és a MasterCard kártyák bankközi jutalékai között. Míg a MasterCard esetében 1 százalék körüli, a Visánál 0,1 százalékos jutalékhoz jutnak egymástól a bankok. Ez a különbség arra ösztönzi a kibocsátókat, hogy Visa kártyáikat MasterCardra cseréljék.

A helyzet kialakulásának oka, hogy a nemzetközi forgalomban 0,2 százalékos bankközi jutalékot írnak elő, országon belüli forgalomban viszont ettől el lehet térni. Magyarországon a bankok nem egyeztek meg ettől eltérő, magasabb jutalékban, így a Visa kibocsátókra az alacsonyabb díjszabás érvényes. A kibocsátók Magyarországon arra törekednek, hogy létrehozzanak egy a nemzetközi gyakorlatnak megfelelő, magasabb jutalékot megállapító szervezetet.

Mark Antipof elmondta: a Visa kártyák csaknem 80 százaléka betéti kártya, a Visa Europe tavaly jelentős lépéseket tett új technológiák elterjesztésére, az érintésnélküli kártyák száma elérte a 30 milliót, az idei év végére pedig 50 millióra szeretnék növelni számukat. Tavaly októberben elindult a person to person mobilfizetési szolgáltatás és idén megjelennek a vásárlásra alkalmas mobiltelefonok, majd elindítják a digitális pénztárcaszolgáltatást is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.