A kutatás kitért az öngondoskodás és a biztosítási termékek összefüggéseire is. A felmérés elemzése alapján elmondható, hogy az öngondoskodáshoz leggyakrabban a megtakarításokat (88 százalék), illetve a nyugdíjas évekről való gondoskodást (83 százalék) sorolják a válaszadók, ugyanakkor 66 százalékuk egyetért azzal is, hogy az öngondoskodásnak része az otthonuk védelme, azaz hogy rendelkezzenek lakásbiztosítással.
A magyar lakosság nagy része rendelkezik lakásbiztosítással, a 73 százalékos lefedettség még a nyugat-európai országokhoz képest is magas. A lakosság 80 százaléka szerint gyakoribbak az időjárási katasztrófák, és közülük is elsősorban a nyugat-magyarországi, városi lakosok érzik ezt így. Legkevésbé pedig a Budapesten élő, magasabb jövedelemmel bírók osztják ezt a nézetet. Valószínűleg ennek is betudható, hogy a válaszadók 58 százaléka a korábbinál fontosabbnak tartja, hogy lakásbiztosítást kössön, aki pedig már rendelkezik ilyen termékkel, nem szeretné azt lemondani.
A kutatás alapján az ingatlantulajdonosok számára egy új lakásbiztosítás megkötésénél az egyik legfontosabb szempont a szolgáltatások széles köre: a válaszadók 81 százaléka tartja fontosnak, hogy a lakásbiztosítás a lehető legtöbb szolgáltatást nyújtsa.
A megkérdezettek arra a kérdésre, hogy hol, milyen módon kötnének szívesen lakásbiztosítást, kiemelkedően nagy arányban választották a „biztosítási fiókban” (54 százalék), illetve a „biztosítási ügynökön, alkuszon keresztül” (32 százalék) választ, míg az egyéb kötési lehetőségeket jóval kisebb arányban preferálnák, így kevesebben kötnének lakásbiztosítást pl. internetes biztosításközvetítőnél (10 százalék). A válaszok arra is következtetni engednek, hogy a tanácsadás, a személyes konzultáció továbbra is kiemelten fontos, amikor otthonunk biztosítási védelméről döntünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.