A beadványok számának növekedésében kiemelkedő szerepe volt a pénztári szektornak, ahol több mint huszonötszörös volt az emelkedés. Tavaly az év második felében az összes hivatalos beadvány 43,5 százaléka a pénztárakkal volt kapcsolatos. A szektorban a megugrás a reálhozamokkal összefüggő problémák miatt történt. A pénzpiaci szektornál az emelkedés mértéke csaknem 40 százalékos volt, míg a biztosítókra érkezett megkeresések száma 8,1 százalékkal csökkent. A tőkepiaci szektor beadványszáma elenyésző maradt.
A pénzpiaci szektornál leginkább az elszámolások, megbízások teljesítésével, az elő- és a végtörlesztéssel, a szolgáltatás minőségével és az egyéb ügyviteli hibákkal összefüggő beadványokkal fordultak a felügyelethez. Ezek az ügyek az összes megkeresés mintegy kétharmadát tették ki. Az év második felében jellemzően a rögzített árfolyamon történő végtörlesztéshez kapcsolódóan fordultak a PSZÁF-hoz. Így a legtöbb panasz a lakáshitelekkel kapcsolatban érkezett hozzájuk, ezt a szabad felhasználású jelzáloghitelekkel kapcsolatos beadványok követik.
Piaci részesedéséhez mérten a legtöbb panasz a Magyar Cetelem Bankra érkezett, ahol az 51 beadvány a teljes mennyiség 2,4 százalékát jelentette a cég 0,3 százalékos piaci részesedése mellett. Hasonló volt az arány a Credigen Banknál, ahol 0,1 százalékos piaci résznél a megkeresések 0,6 százalékát regisztrálta a pénzügyi felügyelet. A nagyobb hitelintézetek közül az Axa Bankra érkezett arányaiban sok panasz, a 69 beadvány a teljes mennyiség 3,2 százaléka, miközben a vállalat piaci részesedése ennek éppen a fele, 1,6 százalék. Átlagon felül volt a panasz a Budapest Bankra, ahol az összes beadvány 6,2 százalékát regisztrálták, 3 százalékos piaci részesedés mellett.
Számszerűleg a legtöbb megkeresés az OTP Bankhoz kapcsolódott, de a 430 panasz a teljes mennyiség 19,9 százaléka volt, miközben a legnagyobb hazai kereskedelmi bank piaci részesedése 26,7 százalékos volt. Az OTP Bank mögött a második legtöbb beadvány az Erste Bank szolgáltatásaival kapcsolatban érkezett, esetükben a 236 ügy a bank piaci részesedéséhez hasonló volt. Viszonylag kevés gondjuk volt az ügyfeleknek az MKB Bank szolgáltatásaival, a hitelintézetre az összes panasz 3,4 százaléka érkezett, 8,8 százalékos piaci részesedés mellett. Súlyához képest kevés ügyfélnek volt problémája az UniCredit Bankkal és a K&H Bankkal is. A biztosítórtársaságok közül a piaci részesedésüket meghaladó mértékben érkeztek beadványok a felügyelethez a Groupama Garanciára, a Generali-Providenciára és az Allianz Hungáriára. Piaci részesedéséhez mérten kevés panasz érkezett az ING, az Aegon, a Magyar Posta Biztosítóra és a Magyar Posta Életbiztosítóra.
Világgazdaság - Giczi József-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.