Eszerint a hagyományos rendszerekben fizetők kevesebb, mint fele tartja be a fizetési határidőt, ezzel szemben a csoportos beszedést választó Díjnet-ügyfelek automatikusan a határidő napján tesznek eleget fizetési kötelezettségüknek. Ez a kör a teljes Díjnet-ügyfélállomány közel harmadát teszi ki. A fizetési fegyelem azonban az online bankkártyás fizetést és az internet bankot használó ügyfelek körében is átlag feletti: előbbinél 71, utóbbinál 76 százalék a fizetési határidőt betartók aránya.
„A különböző fizetési lehetőségek közül a bankkártyás fizetés aránya növekedett a leginkább az utóbbi néhány évben, az élen továbbra is a csoportos beszedés áll” –tájékoztat Majtényi Kálmán, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója. „A lakosság számára a díjfizetés gördülékenysége és gyorsasága az elektronikus rendszer legfőbb előnye” – teszi hozzá.
Az elektronikus számlabemutatási és -fizetési rendszert működtető Díjnet Zrt. friss kutatása szerint egy-egy felhasználó átlagosan két számlát kezel a rendszeren – egy-egy számla átlagos havi értéke 9 620 forintot tesz ki – míg az ügyfelek közel egyharmada már három vagy annál több szolgáltatóval áll kapcsolatban.
A jelenlegi választékból egyetlen ügyfél ideális esetben akár hét különböző számlakibocsátónál is regisztrálhat a rendszerben. Ezzel egy budapesti lakos az összes fővárosi közmű (Főtáv/Főgáz, Elmű, valamint Díjbeszedő: víz, csatorna, szemétdíj), továbbá a UPC felé a Díjneten keresztül egyenlítheti ki számláit, ha pedig egy vidéki nyaralóval is rendelkezik, az ottani közműszámlákat (DRV, E.On) is a rendszerre bízhatja. E mellé társul még az Union Biztosító, amely felé szintén a Díjneten keresztül is kényelmesen, online rendezhetők a díjak.
A Díjnet az utóbbi öt évben az egyik vezető szolgáltatóvá vált: rendszerében immár 14 számlakibocsátó társaság érhető el, ez pedig összesen 18 különböző – közüzemi, telekom, vagy pénzügyi – szolgáltatót takar. Az ügyfelek száma az elmúlt két-három év dinamikus bővülésének köszönhetően immár túllépte a 140 ezret. E felhasználók 70 százalékban fővárosi lakosok, középosztályhoz tartozó, 30-39 éves ügyfelek, de egyre aktívabban használják az elektronikus számlázást a Pest, Veszprém, Baranya, Fejér és Borsod-Abaúj-Zemplén megyékben élők is – derül ki a felmérésből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.