A világ legnagyobb mobiltelefon gyártójának szerdai bejelentése szerint az első negyedévben nem érték el a vállalat által kitűzött profitcélt: a működési eredmény rátája az alaptevékenységnek számító mobiltelefon üzletágban mínusz 3 százalék volt január-március között a tervezett nulla százalék helyett. A második negyedévben a legjobb esetben ugyanennyi, vagy még kisebb lesz a profitráta.
A helyzet elsősorban azért romlott, mert éleződött a verseny a Nokia számára igen fontos piacokon: Indiában, Kínában, a Közel-Keleten és Afrikában. Különösen az okos telefonok piacán szerepelt gyengén a Nokia.
A Nokia általában véve is komoly értékesítési gondokkal küzd. Az egykori vitathatatlan piacvezető előnyét rohamos léptekben faragja le a konkurencia, elsősorban az iPhone, illetve más gyártók Android operációs rendszeren futó készülékei vették át az uralkodó szerepet.
A Nokia 1,07 milliárd eurós adózott veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet, amikor 21 százalékkal csökkentek az eladások.
Összességében a Nokia 71 millió hagyományos és 12 millió okostelefont adott el január-március között, ezzel 4,2 milliárd euró bevételre tett szert. Egy évvel korábban még meghaladta a 7 milliárd eurót az értékesítési árbevétel.
A Nokia részvényeinek árfolyama most 3 euró körül van, 2008 elején még 25 eurót tett ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.