Bár tavaly kismértékben nominálisan is csökkent a biztosítási piac Magyarországon, reálértéken számolva pedig még nagyobb mértékű volt a csökkenés, a Signal Biztosító a nehéz év ellenére is képes volt a díjbevételét 5,7 százalékkal növelni – közölte tegnap egy sajtóbeszélgetésen Kálózdi Tamás, a társaság elnök-vezérigazgatója. A veszteséget is sikerült elkerülnie a cégnek, adózás után 55 millió forintos nyereség maradt a kasszában. Tavaly a növekedés motorját a unit linked életbiztosítások és a gépjárműüzletág adta, az idén viszont ezen a téren változás várható.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban tavaly ősszel nem vett részt olyan intenzíven a biztosító, mint a versenytársai, így ebben a szegmensben lemorzsolódással kell számolnia, más területeken viszont növekedés várható. Az első negyedévben a Signalnál a kgfb-t nem számítva 52,7 százalékkal nőtt az új kötések száma, különösen a lakásbiztosítások, a kkv-szektornak szóló vagyonbiztosítások, a unit linked szerződések és a cascók száma ugrott meg. Az elmúlt időszak adatai alapján így a biztosítónál arra számítanak, hogy a díjbevételek terén az idén is bekövetkezhet némi növekedés, a nettó eredmény pedig ismét nulla körül várható.
Komoly nyereséget azért nem vár a társaság, mert az eredményt fejlesztésekre kívánják fordítani. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy bővíteni kezdi saját értékesítői hálózatát a cég. A Signalnak jelenleg valamivel több mint 200 saját ügynöke van, 2015-re viszont körülbelül 600-at szeretne. A biztosító termékeinek most hozzávetőlegesen a harmadát értékesítik a saját ügynökök, egy másik harmada származik az alkuszoktól, és szintén egyharmad a takarékszövetkezetek által eladott biztosítások aránya. Utóbbi cégeknek köszönhető egyebek között az idén a lakásbiztosítások számának megugrása, a végtörlesztés során kínált kiváltó hitelek mellé ugyanis a takarékok a Signal biztosítását kötötték meg.
Az idei kiemelt tervek között szerepel egy csoportos egészségbiztosítási termék kifejlesztése. A Signalnál hisznek az egészségbiztosítási piacban, Kálózdi úgy véli, hogy jövőre már „szabad szemmel is látható” részesedést hasíthat ki ez a szegmens a piacból. Jelenleg az egészségbiztosítások részesedése a díjbevételekből 1 százalék körül van, és ezek többsége összegbiztosítás. Viszont jövőre, ha a nagyobb cégek felveszik ezt a szolgáltatást is a cafeteriaelemek közé, változás jöhet.
A Signalnál arra számítanak, hogy elsősorban a főleg exportra termelő nagyvállalatok körében lehet fogadókészség az ilyen biztosításokra.
Egy másik innováció, amivel piacot szeretnének szerezni, az új életbiztosítás, melyhez egy automatikus portfóliókezelési szolgáltatást fejlesztettek ki. Az ügyfél a portfóliójában lévő egyik alapnál kérheti, hogy ha a 100 napos mozgó átlagok alapján negatívnak tűnő trendet tapasztalnak, automatikusan csoportosítsák át a pénzét egy garantált pénzpiaci alapba, pozitív trend esetén pedig tegyék vissza az eredeti kockázatosabb konstrukcióba.
Az eddig napvilágot látott tervek szerint a kgfb-t 30, a cascót 15, a többi vagyonbiztosítást pedig 10 százalékos közteher sújtaná, miközben az életbiztosítások – az öngondoskodást elősegítendő – adómentességet élveznének. Magát az adót a biztosítók várhatóan nem terhelik rá teljes mértékben az ügyfelekre, Kálózdi szerint a kgfb mellé az idei évre kivetett baleseti adóhoz hasonlóan körülbelül fele-fele arányban osztoznak majd rajta a pénzügyi intézmények és az ügyfelek.
Az eddig napvilágot látott tervek szerint a kgfb-t 30, a cascót 15, a többi vagyonbiztosítást pedig 10 százalékos közteher sújtaná, miközben az életbiztosítások – az öngondoskodást elősegítendő – adómentességet élveznének. Magát az adót a biztosítók várhatóan nem terhelik rá teljes mértékben az ügyfelekre, Kálózdi szerint a kgfb mellé az idei évre kivetett baleseti adóhoz hasonlóan körülbelül fele-fele arányban osztoznak majd rajta a pénzügyi intézmények és az ügyfelek. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.