A kibocsátást a Morgan Stanley az amerikai piacon megszokott árak töredékéért, 5 millió dollárért szervezi. A Facebook „sztorija”, vagyis a cég előtt álló legnagyobb kihívás az, hogy képes lesz-e a legnagyobb közösségi internetes médiavállalat – amely ma már a legnagyobb internet-fogyasztási platformnak számít – pénzre váltani a közel 1 milliárd felhasználója jelentette üzleti lehetőséget.
„A papírok kibocsátási ára várhatóan az idei várt nettó eredmény hetvenszeresének megfelelő piaci kapitalizációt tükröz, a teljes cégérték 100 milliárd dollár körüli, ez az árazás pedig ilyen méretű cégek esetén kiemelkedőnek számít. Ma már a felhasználók több időt töltenek a Facebookon, mint a nagy versenytárs, a Google oldalain, és számuk is hasonló, ugyanakkor a Google egy felhasználóra vetítve kilencszer akkor árbevételt és hétszer akkora adó és amortizáció előtti üzemi eredményt ér el, mint a Facebook” – mondta el Móró Tamás, a Concorde vezető stratégája.
Kérdés, hogy a cégnek sikerül-e a rajongók elidegenítése nélkül megközelítenie vagy elérnie a Google pénzügyi mutatóit. Amennyiben igen, úgy a részvények további árfolyam-emelkedés előtt állnak, ha viszont mindez nem sikerül, akkor a Facebook várhatóan nem bizonyul jó befektetésnek.
A potenciális kockázatok közé sorolható, hogy ma még lényegében egytermékes (reklámokra épül) az üzleti modell. A mobil eszközökön jelenleg még nehéz hirdetési bevételt realizálni, miközben a felhasználók egyre inkább ezeket preferálják. Az utolsó negyedévben már csak 5 százalék körüli volt a felhasználószám-növekedés, Kína továbbra is hiányzik a palettáról, de nem valószínű, hogy ez megváltozik a közeljövőben. A Concorde hozzáteszi, hogy belátható időn belül nem várható osztalékfizetés. Szintén a kockázatok közé sorolható a jelentősen emelkedő operatív költség, 2012 első negyedévében éves összehasonlításban emiatt csökkent a cég nettó eredménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.