A Magyar Aktuárius Társaság által szervezett, a PSZÁF, az NGM, a MABISZ és a Deloitte Zrt. biztosítási szakértőinek részvételével rendezett konferencia tapasztalatai szerint a szakma nagy várakozással tekint a végleges szabályozás elé.
A biztosítótársaságoknak az uniszex díjak nagy körültekintéssel való kialakítása mellett, nem csak felül kell vizsgálniuk jelenlegi termékportfóliójukat, de várhatóan át kell alakítaniuk informatikai rendszereiket is. A mindkét nem számára egységesen alkalmazandó díjak azonban egyúttal lehetőséget is teremtenek a biztosítók számára, hogy új típusú ajánlatokat dolgozzanak ki olyan ügyfeleik részére, akiknek a biztosítási költségei 2012 után növekedni fognak – mondta Hauer Judit, a Deloitte Magyarország Pénzintézeti szektorra szakosodott csapatának aktuárius szenior menedzsere.
A stratégiához kapcsolódóan a különböző nemekre kidolgozott biztosítási konstrukciók, illetve kiegészítő biztosítások fontos szerepet kapnak. A biztosítók olyan, nemek szerinti biztosítási termékeket kínálhatnak, amelyek kizárólag, vagy elsősorban férfiakat vagy nőket érintenek. A direktíva szerint megengedett olyan termékek kínálása, amelyek elsősorban inkább férfiakat, vagy inkább nőket érintenek, és megengedett az ehhez kapcsolódó marketing tevékenység, célzott hirdetések alkalmazása is, amennyiben a termékek mindkét nem számára elérhetőek maradnak.
Az uniszex díjak hatása a magyar piacra
A Deloitte szakértője kiemelte: Magyarországon sem várható, hogy az új díj egyszerűen a férfiak és nők jelenlegi díjainak átlaga legyen, hanem valószínűleg a két díj közül a magasabbhoz lesz majd közel. A nők számára megszabott díjak a kockázati életbiztosítások terén – melyet az ügyfelek sokszor jelzáloghitelek mellé kötnek – várhatóan jelentősen nőnek, a férfiak esetében pedig némileg csökkenni fognak majd. A díjak növekedésének mértéke biztosítónként és az ügyfél korától függően is eltérő lesz. A 40 és 80 éves kor közötti nők díjai akár 80 százalékkal is növekedhetnek az átállással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.