BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jobban hiányzik a mobilunk, mint a pénztárcánk

Egy felmérés szerint mobiltelefonjukat 23 perc, pénztárcájukat hét óra után hiányolták általában az emberek – hangzott el egy a mobilfizetésről szóló mai konferencián.

A MasterCard, a Magyar Telekom, a Telenor, az FHB Bank és a Cellum rendezvényén bejelentették, hogy már több mint 21 ezer ügyfél töltötte le okostelefonjára azt a MasterCard Mobile alkalmazást, amelynek segítségével a mobillal is úgy lehet fizetni, mint egy bankkártyával. Közülük 5-6 ezren rendszeresen élnek ezzel a lehetőséggel az internetes vásárlás, a mobilegyenleg feltöltés, a számlafizetés vagy a QR-kódos vásárlás során. Az alkalmazás új funkcióval is bővült, a G-Roby élelmiszerlánc és a Rádió Tele 5 taxi autóiban is felhasználható és bemutatkozott az etyeki pincefesztiválon.

A szolgáltatók szerint az alkalmazás terjedését segíti, hogy tavaly a mobilvásárlások 60, idén 80 százalékát okostelefonok tették ki. A nehezebb feladat a tulajdonosokat rávenni a mobilfizetésre. Egy felmérés szerint 1 millió felhasználónak csak 10-12 százaléka nyitott erre a szolgáltatásra. A rendezvényen arról is beszéltek, hogy ha valakinek a fizetésre is alkalmas mobilját ellopják, a pénze nem vész el, mert a szokásos biztonsági megoldás mellett csak az ügyfél által ismert, hatkarakteres kódot is használnak. Az üzemeltetők szerint eddig nem volt visszaélés a rendszerben.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.