Az AEGON-nál már tavasszal elindult a „2012 a nők éve” kampány, ennek keretében november végéig köthetnek a szebbik nem tagjai akciós kockázati életbiztosítást a társaságnál. A kedvezmények lényege, hogy a biztosítás mellé kedvezményes áron lehet kiegészítő biztosításokat, emellett visszatérítést is kaphatnak a díjból, ha legalább tízéves időtávra kötik meg a szerződést. A K&H Biztosító is a kockázati életbiztosítást kínálja most akciósan, náluk a most szerződő ügyfelek utazást nyerhetnek. A direktíva hatályba léptetése előtti hajrában további promóciókat tervez a cég, mely már az év eleje óta hangoztatja: a hölgyeknek érdemes még az idén szerződniük, hasonlóan kedvező díjakra ugyanis soha többé nem számíthatnak, ugyanerről tájékoztatja ügyfeleit a Generali is, a Signalnál pedig a következő egy-két hétban indul majd egy kampány.
Arról, hogy milyen mértékben emelkedhetnek jövőre az árak, még mindig bizonytalanul nyilatkoznak a piaci szereplők, a kalkulációk a legtöbb biztosítónál még javában tartanak, az árak azonban jövőre várhatóan a két nem számára jelenleg elérhető szint között helyezkednek majd el.
„Ha az ár a férfiak szintjére emelkedne, a drágulás potenciális ügyfélvesztéssel járhatna, ha a nők szintjére csökkenne, a szelekciós hatás káros lehetne a veszélyközösségre, ugyanis csupa magas kockázatú férfi kötne biztosítást” – mondja Hochmann András, a Grawe vezérigazgatója. Az Allianznál is tartanak a kontraszelekciós hatástól.
A Grawe-nál egyébként úgy vélekednek, az árakban bekövetkező változás félszázalékos növekedéstől egészen a 4-5 százalékos csökkenésig terjedhet. Az AEGON honlapja szerint egyes termékeknél akár 30 százalékos drágulás is bekövetkezhet, lapunknak válaszolva azonban Tavaszi Beatrix, a biztosító életbiztosítási üzletágának igazgatója már óvatosabban fogalmazott: szerinte a piaci verseny fogja meghatározni, hogyan változnak majd a díjak.
A Groupama Garancia szerint az egyes biztosítók üzletpolitikája is meghatározhatja majd, milyen mértékben változnak az árak, és hasonlóan vélekednek a Generalinál is. Míg a nők kockázati életbiztosítási vagy betegségbiztosítási díjai emelkedhetnek jövőre, a férfiak számára olcsóbbá válhatnak ugyanezek a termékek – hívta fel a figyelmet több biztosító is. Ennek az ellenkezője játszódhat le az élethosszig fizető járadékbiztosításoknál, melyek viszont a hölgyek számára válhatnak olcsóbbá.
Csakhogy mivel a biztosítók nem tudhatják előre, hogy milyen nemű ügyfelek szerződnek velük, nem kizárt, hogy ezt az információhiányt egy biztonsági puffer beárazásával kezelik majd, ami általános díjszintemelkedést hozhat – mondja Sallai Linda, a CIG Pannónia termékfejlesztési igazgatója.
A szakember szerint veszélyes lenne, ha tovább tiltanák a biztosítók számára a diszkriminációt, és például az életkort sem lehetne figyelembe venni a különböző termékek díjainak kialakításánál. Hochmann András, a Grawe vezérigazgatója szerint egy ilyen korlátozás az életbiztosítási iparág ellehetetlenülését is eredményezhetné.
A korosztályok egységesítése komoly hatással lehetne a vagyonbiztosításokra is. Manapság már ritkán fordul elő, hogy a biztosítók egy autóbiztosítás díjánál a szerződő nemét is figyelembe veszik. Az életkort viszont minden biztosító beárazza méghozzá úgy, hogy az egészen fiatal autóvezetők tarifái rendszerint jóval magasabbak, mint az idősebb, középkorú autósokéi. Ha nem lehetne így differenciálni, az is díjemelkedéshez vezethetne.
A szakember szerint veszélyes lenne, ha tovább tiltanák a biztosítók számára a diszkriminációt, és például az életkort sem lehetne figyelembe venni a különböző termékek díjainak kialakításánál. Hochmann András, a Grawe vezérigazgatója szerint egy ilyen korlátozás az életbiztosítási iparág ellehetetlenülését is eredményezhetné.
A korosztályok egységesítése komoly hatással lehetne a vagyonbiztosításokra is. Manapság már ritkán fordul elő, hogy a biztosítók egy autóbiztosítás díjánál a szerződő nemét is figyelembe veszik. Az életkort viszont minden biztosító beárazza méghozzá úgy, hogy az egészen fiatal autóvezetők tarifái rendszerint jóval magasabbak, mint az idősebb, középkorú autósokéi. Ha nem lehetne így differenciálni, az is díjemelkedéshez vezethetne.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.