BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kgfb: Árverseny helyett az extra szolgáltatások

Árverseny helyett az extra szolgáltatások bővítésére épül az idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítási kampány. Idén az a biztosító tarol majd, amelyik minimális havi megtakarítás mellé a legtöbb hasznos kiegészítőt adja. Van olyan kockázatviselő, amelyik egyszerűen megfelezi azoknak az ügyfeleknek a kgfb-díját, akik lakásbiztosítást is nála kötnek – összegzi a díjhirdetés utáni első információkat a CLB biztosítási alkusz.

„Alig volt már hova levinni a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) díjakat, ezért a most induló kampányban a legtöbb cég nem is látványos árcsökkentéssel, hanem a hasznos extra szolgáltatások választékának bővítésével igyekszik plusz ügyfeleket nyerni, vagy éppen a meglévőket megtartani” – véli Németh Péter. A 25 biztosítóval szerződött CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója elmondása szerint náluk már korábban is tucatnyi biztosító jelezte, hogy elsősorban a különféle kedvezmények, vagyis a biztosítási szolgáltatási tartalom növelése az idei cél.

Németh azonban úgy véli, díjcsökkenés idén is lesz, de ez szerinte nem haladja meg az 5-6 százalékos átlagot, s a többség vélhetően nem is ez alapján fog biztosítót választani. Ennek ellenére érdemes alaposan tanulmányozni a kínálatot, s összehasonlítani a korábbi, s az új díjakat, mert kellemetlen meglepetés érheti a figyelmetlen, passzív autósokat. Elképzelhető ugyanis, hogy egyes kategóriában – például az e-kommunikációt igénybe vevők vagy bizonyos bónuszfokozatban – éles árverseny lesz, s kiderülhet, hogy az ezekbe a szegmensekbe tartozóknak kifizetődő lesz biztosítót váltani.

A CLB-nél úgy látják, az idei kampányban az a szolgáltató tarol majd, amelyik valami különleges, egyedi kedvezményt nyújt az ügyfeleknek, olyat, amit a konkurencia nem tud felülmúlni. Ilyennek ígérkezik például az Aegon biztosító ajánlata, amely egyszerűen megfelezi azoknak az ügyfeleknek a kgfb díját, akik lakásbiztosítást is náluk kötnek.

Németh szerint egyébként azért sincs jelentős átlagos díjcsökkenésre esély, mert a cégek többsége már így is túlzott kockázatot vállal, némelyikük mostanra annyira „kicentizte” a saját kockázatviselő képességét, hogy akár egy-egy nagyobb külföldi szerencsétlenség is vészesen befolyásolja a pénzügyi eredményét.

A szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a járművezetők többségének a november a kgfb fordulója, de mintegy 600 ezer olyan szerződés van, amelyet év közben kötöttek – mert akkor vásárolták a járművet -, így ezeknek a váltása is év közbenire esik. Ezeknek az autósoknak most még felesleges az ajánlatokat figyelniük, de amikor elérkezik az idejük, érdemes alaposan szétnézni a piacon, mert akár havonta jelenhetnek meg új díjak, hiszen az évközi tarifamódosítást – akár többször is - a januártól hatályos új törvény már lehetővé teszi. Az akár havonta módosuló díjakat azonban egyénileg nehéz lesz követni, egyedül a biztosítási alkuszok portáljain lehet majd minden aktuális ajánlatot egy helyen megtalálni, s összehasonlítani a különféle tarifákat.

A CLB tapasztalata szerint egyébként az elmúlt egy évben tovább csökkent a káresetek száma, ami talán azzal is magyarázható, hogy a drága benzin miatt kevesebben, kevesebbet autóznak az emberek. Vélhetően ez az oka annak is, hogy a szolgáltatások terén felbátorodtak a biztosítók. Németh úgy véli, az idei kgfb kampány a casco és a lakásbiztosítási díjak csökkentésére is alkalmas lehet, néhány biztosítónál ugyanis ilyen „árukapcsolás” is megjelenik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.