A mobilfizetés egyre elterjedtebb Magyarországon – egy tavalyi felméréssorozat szerint a hazai mobiltulajdonosok 12 százaléka legalább hetente egyszer mobilja segítségével rendezi számláját. Erre pillanatnyilag kétféle megoldás létezik: az sms-es vásárlás vagy a bankkártyát helyettesítő mobilfizetés.
Az előbbit micropaymentnek hívják, itthon egyelőre ez a mobilvásárlás elterjedtebb formája, többnyire parkolásra, autópálya-matrica rendelésre vagy elektronikus lottó vásárlásra veszik igénybe. Az okostelefonos alkalmazással működő, Magyarországon MasterCard Mobile néven ismert mobilepayment megoldással viszont internetes és QR kódos vásárlás, prepaid telefonkártyák, fesztivál- és taxikártyák feltöltése is lehetséges.
Az utóbbi technológia még kevésbé honosodott meg Magyarországon, de Inotay Balázs, a Cellum Global stratégiai igazgatója szerint az elfogadóhelyek számának növekedésével itthon is népszerűbb lehet a bankkártyát helyettesítő mobilfizetés. „A mobilfizetés valójában új értékesítési csatornát kínál, melyen a reklám, a fizetés, a vásárlás és a loyalty egyazon csomag része lehet. A kereskedő itt juttathatja el üzeneteit a vásárlónak, és itt promotálhatja termékeit, szolgáltatásait, hiszen a katalógusaiban feltüntetett kódok egyenesen az online boltba vezetik a fogyasztót.” – fogalmazott a szakember.
A Cellum tapasztalatai szerint a bankkártyahelyettesítő mobilfizetést a legtöbben sárga csekkek befizetésére használják, hiszen a mobilszolgáltatók mellett ma már a nagy közműcégek is kínálnak ilyen lehetőséget a számla rendezésére. Emellett egyre több a MasterCard Mobile-lal befejezett internetes vásárlás. Az új technológiát leggyorsabban a jegyrendelő portálok, az elektronikus cikkeket kínáló webshopok és az étel-házhozszállító szolgáltatások adaptálták. A webshopokban nincs szükség bankkártya adatok megadására, kizárólag a telefonszámot kell beírnunk, így sokkal nagyobb biztonsággal vásárolhatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.