A PSZÁF közérdekű igényérvényesítési eljárást kezdeményezett a Santander Consumer Finance Zrt.-vel szemben. A polgári perben a felügyelet kéri a bíróságtól: állapítsa meg, hogy a pénzügyi vállalkozás tisztességtelenül számított fel díjat éves egyenlegközlő leveleinek kiküldéséért, s fizettesse vissza a jogtalan, összességében mintegy 36 millió forintos költséget valamennyi érintett fogyasztónak. A PSZÁF szerint a cég a hitelintézeti törvényt megsértve alkalmanként 750 forint díjat írt elő az ügyfeleknek a pénzügyi vállalkozás által kiküldött éves egyenlegközlő levél fejében.
A fogyasztóknak az évi egyszeri tájékoztatáshoz fűződő joga nem korlátozható. Ennek fejében díj felszámítására csak akkor volna joga egy pénzügyi szolgáltatónak, ha ezt a jogszabály tételes rendelkezésével lehetővé tenné - jelezte közleményében a PSZÁF.
A PSZÁF – hivatalból és egyedi fogyasztói kérelem alapján is indított – vizsgálata alapján meghozott határozataiban már 2012-ben kötelezte a Santander Consumer Finance Zrt.-t a jogsértő magatartás megszüntetésére. Ennek nyomán a pénzügyi vállalkozás újabb hirdetményeiben már nem számít fel díjat az éves egyenlegközlő levél fejében. A társaság ugyanakkor 2009 júliusa és 2012 júliusa között összesen 47 816 alkalommal 27 816 fogyasztóval fizettette meg jogtalanul az éves egyenlegközlő levél díját - derül ki a közleményből.
A PSZÁF mostani keresetében kérte a bíróságtól: állapítsa meg, hogy a társaság által alkalmazott éves egyenlegközlő levél, kivonat díja jogsértő, s az erre vonatkozó általános szerződési feltételek tisztességtelenek. A hatóság kezdeményezte azt is: a Santander Consumer Finance Zrt. az elmúlt három évre visszamenően fizesse vissza érintett (jelenlegi és korábbi) ügyfeleinek a tőlük így jogtalanul elvont összességében közel 36 millió forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.