A MasterCard PayPass technológiáját alkalmazó Raiffeisen Bank néhány napja jelentette be, hogy az érintés nélküli technológiát automatikusan telepíti minden új, vagy lejárat miatt cserélt lakossági bankkártyára, úgy, hogy valamennyi egyéb fizetési mód – csip, mágnescsík, internetes vásárlás – megmarad a plasztikokon. A bank a lépést azzal indokolta, hogy bevezetése óta egyre többen használják vásárlásaiknál az érintés nélküli bankkártyás fizetést biztosító MasterCard PayPass technológiát. A Raiffeisen emlékeztetett arra: a kártyatársaság 2012 áprilisában lezárult kutatása alapján a brit piacon a megkérdezettek 60, míg Lengyelországban a felmérésben résztvevők 80 százaléka hallott már az érintésmentes fizetési lehetőséget kínáló kártyákról.
Hasonló lépést tett korábban az Erste Bank is: a hitelintézet 2011. november 3-tól minden (új, pót, újragyártott, megújított) Erste SuperShop Bankkártyát és Erste SuperShop Hitelkártyát PayPass technológiával ellátva bocsát ki. Az Erste emellett tavaly ősszel megjelent a piacon a Visa által kifejlesztett payWave technológiával működő kártyával is, és 2012. október 19-től minden Erste Visa Electron Diák Kártyát a Visa érintés nélküli technológiájával bocsát ki. Az MKB Banknál nyár óta elérhető az érintés nélküli technológia, összesen tízféle plasztikhoz igényelhető PayPass funkció a meglévők mellett. Az OTP Bank és a TakarékPont hálózat már jóval korábban megjelent a piacon a technológiával: utóbbinál – a fiatal célcsoportra gondolva – a fizetési művelethez karóra is használható.
A magyarországi érintés nélküli piacról viszonylag kevés adat áll rendelkezésre, de azok igen biztatók: a jegybank adatai szerint az érintés nélküli fizetési funkcióval rendelkező kártyák száma az első fél év végén elérte a 333,8 ezer darabot.
Az elfogadóhelyek száma majdnem megduplázódott 2012-ben, és elérte a 255 ezret. A kártyatársaság több nagy kereskedővel is megállapodott, így például az IKEA-val, a BP-vel, a Marks & Spencerrel, vagy a londoni tömegközlekedési vállalattal is. Globálisan a PayPass technológia 48 országban van jelen, és közel 550 ezer kereskedői elfogadóhelyen lehet használni.
A VISA már negyvennégymillió feletti darabszámban bocsátott ki érintés nélküli kártyákat Európában, és ezekkel a bankkártyákkal több mint háromszázezer terminálon lehet fizetni érintés nélkül.
Ezekkel a kártyákkal 1,422 millió alkalommal vásároltak belföldön 12,487 milliárd forint értékben, míg külföldön közel 150 ezer vásárlás során 2,715 milliárd forintot költöttek a kártyatulajdonosok. A hat hónap alatt végrehajtott 1,83 millió tranzakcióból 1,57 millió – nem meglepő módon – vásárlás volt. Az MNB adatai szerint az érintés nélküli fizetési funkcióval ellátott POS-terminálok száma az első fél év végén elérte a 8261-et.
A piacon csak néhány éve megjelent érintés nélküli fizetési technológia lényege, hogy a terminál a fizetési művelet során nem lép fizikai kontaktusba a kártyával: így a tranzakció a szokásosnál jóval gyorsabban végrehajtható, és az ügyfélnek sem kell kiadnia a kártyát (vagy más adathordozót) a kezéből.
Az érintés nélküli technológiát kis összegű, eddig jellemzően készpénzes műveletekhez fejlesztették ki: ilyen például egy újság vagy mozijegy megvásárlása. Érintés nélküli fizetésnél – ha a tranzakció összege nem éri el az 5 ezer forintos értékhatárt – alapesetben még a PIN kódot sem kell megadni.
Az elfogadóhelyek száma majdnem megduplázódott 2012-ben, és elérte a 255 ezret. A kártyatársaság több nagy kereskedővel is megállapodott, így például az IKEA-val, a BP-vel, a Marks & Spencerrel, vagy a londoni tömegközlekedési vállalattal is. Globálisan a PayPass technológia 48 országban van jelen, és közel 550 ezer kereskedői elfogadóhelyen lehet használni.
A VISA már negyvennégymillió feletti darabszámban bocsátott ki érintés nélküli kártyákat Európában, és ezekkel a bankkártyákkal több mint háromszázezer terminálon lehet fizetni érintés nélkül. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.