Érdekes következtetésre jutott egy, a napokban végzett gyorsfelmérés során a 25 céggel szerződött CLB Független Biztosítási Alkusz Kft.: a motorosok többsége indokolatlanul sokat fizet kétkerekűje biztosításáért. Kiderült, hogy az érintettek döntő többsége, csaknem 80 százaléka nem ismeri az időszakos casco konstrukciót, amely szerint télen csak egy rendelkezési állási díjnak tekinthető 2 ezer forintot kell fizetni, hiszen ezek a járművek ebben az időszakban nem üzemelnek, ezért teljesen felesleges törés és egyéb üzemközben bekövetkező kár ellen biztosítani. A kedvező megoldást alig néhány éve, éppen a motorosok nyomására dolgozták ki a biztosítók, ám összesen csupán egynek a kínálata között szerepel – hívja fel a figyelmet Németh Péter, a CLB értékesítési igazgatója.
Az alkusz cég szakértőinek feltűnt, hogy miközben egyre többen, ma már több százezren használják rendszeres közlekedési eszközként a motorokat még a nagyvárosokban is, alig 20 százalékuk csökkentette a díját a néhány évvel ezelőtt kialakított, akkor forradalmian újnak tekintett időszakos cascóval. Pedig ez a csomag lehetőséget ad arra, hogy ne kelljen télire felmondani, s tavasszal újrakötni, vagy egész évben teljes díjat fizetni a garázsban tartott járművek után. Korábban ugyanis úgy védekeztek a felesleges kiadás ellen a motortulajdonosok, hogy ősszel felmondták, tavasszal pedig újrakötötték a cascókat.
Ezzel viszont hónapokig teljesen védtelenül hagyták az értékes járműveket, hiszen így lopásra sem volt fedezet. Az időszakos konstrukcióval viszont akár a felére csökkenthető egy motoros átlagosan 60 ezer forint körüli biztosítási költsége úgy, hogy a passzív hónapokban lopás esetére van kártérítés. Ennek ellenére még a tapasztalt motorosok közül is csak néhányan élnek a lehetőséggel.
Németh szerint az érdektelenség egyik oka a múlt rossz tapasztalatai között lehet. Néhány évvel ezelőtt ugyanis voltak próbálkozások a téli díjcsökkentésre, de a 4-5 hónap alatt kiesett bevételt a biztosítók a szezonban megemelt díjjal hozták vissza. Ez nem tetszett az ügyfeleknek, ezért nem is vették igénybe a szolgáltatást. Az akkor csalódott motorosokkal most nehéz elhitetni, hogy az új konstrukcióban nincs „átverés”, s a kiesett díjat lenyeli, és nem fogja behajtani rajtuk a biztosító. Nem véletlen, hogy ezt az egyértelműen ügyfélbarát megoldást mindössze egy cég ajánlja, ám az sem csap túl nagy hírverést körülötte.
A CLB szakértője – aki maga is rendszeresen motorozik – ezért nyomatékosan felhívja az érintett ügyfelek figyelmét az időszakos cascóra, amellyel évente több tízezer forintot is meg lehet spórolni. A cég figyelemfelkeltő kampányt indított: saját honlapján kívül minden egyéb fórumot is felhasznál arra, hogy népszerűsítse az olcsó, de minden szempontból biztonságos megoldást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.