Havonta átlagosan 49 ezer forintból gazdálkodnak a 15-26 éves fiatalok. Ezen belül a középiskolásoknál átlagosan 15 ezer forint a havi keret, a felsőoktatásban tanuló társaiknál 45 ezer forint – derül ki a BellResearch Erste megbízásából közelmúltban készült kutatásából, amely a fiatalok bankolási szokásait térképezte fel. A készpénzhasználatot preferáló fiatalok közel felének – 49 százalékának - a szülői vagy rokoni támogatás jelenti az elsődleges pénzforrást, az érintetteknek mindössze harmada rendelkezik saját keresettel.
A felmérés szerint a korosztály háromnegyedének, azaz 1,3 millió fiatalnak van bankkapcsolata. Az életkor és végzettség emelkedésével párhuzamosan jelentősen növekszik a bankoló fiatalok aránya: a középiskolások alig több mint felének, 56 százalékának van bankkapcsolata, a felsőoktatásban tanulóknál azonban közel 100 százalékos az arány. Az úgynevezett Y/Z generáció tagjai a bankválasztásnál a költségek mellett a családtagok, elsősorban az édesanyák ajánlása, a bankautomaták száma, a bankfiók közelsége, a bank hírneve, valamint a szolgáltatások minősége alapján döntenek.
A kutatásból az is kiderül, hogy bár a bankszámlát és bankkártyát több mint a négyötödük használja, de a bankkártyájukat napi rendszerességgel vagy hetente többször használók aránya 25 százalék alatti. A többi banki szolgáltatás kevésbé népszerű a körükben: fiatalok negyedének van megtakarítása, 7 százalékuk rendelkezik folyószámlahitellel, míg az egyéb pénzügyi termékek elterjedtsége ennél alacsonyabb.
Bár a fiatalok többsége – 55 százaléka – hűséges mostani bankjához, 22 százalékuk már túl van legalább egy bankváltáson. A bankváltás indokaként 40 százalék azt hozta fel, hogy feleslegessé vált a szolgáltatás, 25 százalékuk a díjak miatt váltott, 23 százalékuk pedig kedvezőbb ajánlata miatt lépett kapcsolatba új pénzintézettel. A már banki ügyfélnek számító fiatalok ötöde bizonytalan abban, hogy melyik bankot választaná, a bankkapcsolattal nem rendelkezőknél pedig 35 százalékos ez az arány. A bankkapcsolattal nem rendelkező fiatalok tizede egyik bankhoz sem szeretne tartozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.