A második negyedévben 10 százalékkal 530 millió euróra (159 milliárd forint) nőtt a Deutsche Telekom nettó nyeresége - közölte a német távközlési konszern, a Magyar Telekom legnagyobb részvényese csütörtökön.
A Dow Jones által megkérdezett elemzők 770 millió eurót vártak.
Az árbevétel, részben az amerikai MetroPCS Communications Inc. akvizíciójának köszönhetően 5,4 százalékkal 15,16 milliárd euróra emelkedett.
A második negyedévben a DT csoportszinten 1,38 millióval növelte előfizetőinek a számát, ebből Amerikában 688 ezerrel, Németországban pedig 434 ezerrel.
A kamat, adó, amortizáció és értékcsökkenés leírása előtti (EBITDA) eredmény a második negyedévben a Reuters hírügynökség által elemzők körében végzett felmérés átlagával megegyező 4,4 milliárd dollár lett, 6 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
Az idei évre a DT a korábbi prognózisában jelzett 18 milliárd euró helyett 17,5 milliárd eurós EBITDA elérésével számol, ami kevesebb a Reuters felmérésében szereplő 17,6 milliárd eurós legpesszimistább előrejelzésnél is.
A Deutsche Telekom 2012-ben 18 milliárd euró EBITDA eredményre tett szert még a MetroPCS mérlegének konszolidálása nélkül.
A DT előfizetői bázisának növelése érdekében fokozta marketing kiadásait a második negyedévben. Idei éves cash-flow előrejelzését ezért elsősorban az amerikai előfizetői bázis növelésének költségei miatt a korábbi 5 milliárd euróról 4,5 milliárd euróra csökkentette.
Az amerikai MetroPCS Communications Inc. májusi akvizíciójával a DT 688 ezerrel növelte a T-Mobile USA, a negyedik legnagyobb amerikai mobilszolgáltató előfizetői bázisát a második negyedévben, amihez az iPhone értékesítésének áprilisi megkezdése és új előfizetői csomagok bevezetése is hozzájárult.
A DT évek óta első alkalommal tudta növelni előfizetőinek a számát az Egyesült Államokban. Várakozásai szerint a második félévben további 500-700 ezerrel növeli a bázist és ezzel együtt a teljes évben 1,0-1,2 millió új előfizetőre tesz majd szert.
A 2012-es második negyedévben a T-Mobile USA 557 ezer előfizetőt veszített, az év egészében pedig 1,8 milliót. Összehasonlításképpen a Verizon Wireless tavaly több mint 5 millió új előfizetőre tett szert.
A T-Mobile USA forgalma a MetroPCS-akvizíciónak köszönhetően 6,23 milliárd dollárra emelkedett a második negyedévben az egy évvel korábbi 4,68 milliárd dollárról, EBITDA eredménye 10 százalékkal 1,2 milliárd dollárra csökkent, vesztesége pedig 16 millió dollárra zsugorodott az egy évvel korábbi 107 millió dollárról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.