A fiatalok az önmegvalósítási lehetőségek terén és a munkakörülményekben éreztek kismértékű pozitív előremozdulást az előző negyedévhez képest, ami összességében a K&H pályakezdők index +7 értékét eredményezte 2013. harmadik negyedévében.
Ugyanakkor az önálló élet megteremtéséhez a körülményeket és lehetőségeiket nem látják kedvezőnek a pályakezdők, ez a részindex hosszabb távon is csökkenő tendenciát mutat.
„A 19-29 éves városi fiatalok kevesebb, mint fele költözött el szüleitől, saját lakással csak 19 százalékuk rendelkezik. Bár lakáskörülményeivel alig több mint egyharmaduk elégedett, lakásvásárlást csupán 13 százalék tervez a következő három évben, további 24 százalék nyilatkozott úgy, hogy talán belevág az ingatlanvételbe. A lakáshoz jutási lehetőségeikkel kapcsolatban a fiatalok majd fele gondolja, hogy ez nem fog változni a következő egy évben” – mondta el dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.
A fiatalok inkább magukban hisznek, nagyon kis részük gondolja azt, hogy az állam mindent megtesz azért, hogy, segítse a fiatalokat az önálló élet megkezdésében (4 százalék). A munkanélkülieknek pedig csak 8 százaléka gondolja, hogy az állam minden tőle elvárhatót megtesz, hogy a munkanélküliek újra munkába állhassanak.
Nem hozott jobb értékeket a felmérés az anyagi biztonsággal kapcsolatban sem, a K&H pályakezdők jóléti indexét meghatározó részindexek közül tartósan ez áll a legalacsonyabb szinten. Az anyagi helyzetével mindössze a megkérdezettek 10 százaléka inkább vagy teljesen elégedett, előrelépésre ezen a téren 63 százalékuk vár az elkövetkező években.
A háztartása jövedelmével kapcsolatban csökkenésre számít 16 százalék, 17 százalék legfeljebb az infláció mértékével megegyező növekedést, 31 százalék pedig ezt meghaladót vár. Ezen a téren a nyugat-magyarországi fiatalok voltak a leginkább bizakodóak, az infláció feletti jövedelememelkedést 38 százalékuk említette, szemben a keleti országrész 25 százalékos értékével.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.