Az egyedi szolgáltatásokat, prémium termékeket nem csak a leggazdagabbak igénylik. Az állítást alátámasztják a CIB Bank adatai is: a prémium kártyát használók aránya jelentősen nőtt az előző évhez képest, mely a kevésbé vagyonos ügyfelek körében történt 16 százalékos növekedésből adódott. Noha a plasztik a magasabb jövedelmi kategóriákba tartozók körében a legnépszerűbb, az elmúlt időszakban a 300-350 ezer forint közötti jövedelmi kategória után a 100-150 ezres jövedelmi kategóriában nőtt leginkább a Gold kártya használóinak száma.
Érdekesség, hogy a prémium plasztikot használók jellemzően jóval nagyobb, több mint kétszeres értékben vásárolnak, mint az egyéb típusú kártyákat használók. A CIB 500 fős mintán végzett reprezentatív kutatása rámutat arra, hogy a nők és a férfiak másra költenek a legszívesebben, ha prémium szolgáltatásról vagy nagyobb értékű termékről van szó: míg a hölgyek elsősorban wellnessezésre (41 százalék), addig a férfiak inkább gépjárműre (45 százalék) fordítanak nagyobb összegeket. Mindkét nem képviselői közel azonos százalékban költenek azonban gasztronómiára (26 és 32 százalék) és prémium, nagyobb értékű utazásra (22 és 21 százalék). Nem csoda, hiszen ezeknek a kedvteléseknek inkább párban, vagy társaságban szokás hódolni. Az utazás típusa és a célpont tekintetében azonban ismét találunk különbséget a két nem között: a hölgyek a Francia Riviérát részesítik előnyben, míg a férfiak inkább egy városlátogatással egybekötött hosszúhétvégét választanának.
A prémium kártyák folyamatos terjedése is mutatja, hogy a bankkártya ma már nem csak egy plasztiklap, mellyel fizethetünk és készpénzt vehetünk fel, hanem egyre több szolgáltatást is kaphatunk mellé. „A légitársaságoknál vagy szállodaláncoknál már régóta működtetett csomagokhoz hasonlóan egyre szélesebb ügyfélkör igényli, hogy bankkártyájához is automatikus kedvezmények, plusz szolgáltatások kapcsolódjanak, melyekkel az ügyfél akár egy exkluzív világba is beléphet. Kézenfekvő ez az igény, hiszen a kártya mindig kéznél van, és a mobiltelefonunk után talán a leggyakrabban használt eszköz.” – tette hozzá Horváth Krisztián a CIB lakossági üzletágának ügyvezető igazgatója.
Világgazdaság Online-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.