A közlemény szerint a magyar számviteli szabályok szerint a CIG Pannónia tovább tudta növelni az első félévben elért pozitív eredményét. A magyar biztosító 2013 első kilenc hónapjában 557 millió forint biztosítástechnikai eredményt ért el, amely - összehasonlítva a megelőző év azonos időszakával - mintegy 2,779 milliárd forintos javulás.
A biztosító 2013 első három negyedévében 12,431 milliárd forint bruttó díjbevételt ért el, amelyből a rendszeres díj 11,079 milliárd forint, az eseti díj pedig 1,352 milliárd forint volt.
A közlemény szerint a biztosítási piac helyzetében továbbra sem látszik javulás, és ez a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. teljesítményére is rányomja bélyegét. A bruttó díjbevétel a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva közel 18 százalékkal csökkent. Ugyanakkor a folyamatos költségracionalizálás, a hatékonyabb működés és a szigorú költségkontroll azt eredményezte, hogy az igazgatási költségek 2013 harmadik negyedévéig jelentősen, 43 százalékkal csökkentek 2012 hasonló időszakához viszonyítva.
A tőzsdei jelentés kiemeli: a biztosító igazgatósága új stratégiai irányvonal bevezetéséről döntött, amelynek értelmében a hazai, kihívásokkal teli biztosítási környezetben a hatékonyság növelése és a nyereséges működés érdekében, továbbá a részvénytulajdonosok érdekeit maximálisan szem előtt tartva a termékek, szolgáltatások, értékesítési csatornák és a földrajzi megjelenés diverzifikációjára helyezi a hangsúlyt a jövőben.
A jelentés szerint az új értékesítés 2013 harmadik negyedév végéig életbiztosítási ágon 2,065 milliárd forint volt, a záró életbiztosítási állomány 19,868 milliárd forint.
A CIG Pannónia Életbiztosító leányvállalata, a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. (EMABIT) 2013 első három negyedévében 2,956 milliárd forint új állományt szerzett, a nettó állományfejlődés 1,881 milliárd forint volt, így a harmadik negyedév végén mintegy 4,917 milliárd forintos állománnyal rendelkezett. Az összesített állomány a 2012. év végi 24,186 milliárd forintról 24,785 milliárd forintra növekedett.
Az EMABIT-nél a gépjárműflották 75 százaléka a kiemelt célpiacként kezelt kis flották közül kerül ki. Jelentősen növekszik és második legjelentősebb üzletággá fejlődött a fuvarozói, szállítmányozói piacokon értékesített biztosítások köre, ide értve a sikeres lengyelországi és baltikumi piacralépés eredményeit is.
„Csoportszinten először lett nyereséges a CIG Pannónia, életbiztosítási üzletága pedig egymást követő második negyedévében számolt be (239 millió forintos) profitról” – írták a KBC Equitas elemzői. Hozzátették, hogy a csoportszintű eredmény az első kilenc hónapban összességében még mindig veszteség, viszont annak mértéke jóval alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
A KBC kiemelte, hogy a nem-élet üzletágban szépen emelkednek a díjbevételek, bár az még nettó eredmény szintjén jelenleg veszteséges. Viszont ha tovább folytatódik a látott javulás, akkor jövőre már ez a szegmens is nyereségessé válhat – vélik.
Az elmúlt időszakban megindult költségracionalizálás tovább folytatódott, és a megelőző két negyedévi 450 milliós szinthez képest is alacsonyabb, 293 millió forint lett a központi költségek összege. A gyenge piaci környezet miatt azonban szükség is van a költségek kordában tartására – írták.
A CIG működésében még mindig meghatározó a unit-linked biztosítások portfóliója, azonban a korábban elindított stratégiaváltás miatt egyre inkább nő az egyéb élet és nem-élet biztosítások aránya. A diverzifikációs stratégia pedig mindenképpen pozitív, hiszen a unit-linked piac folyamatosan zsugorodik.
Összességében elmondható, hogy a CIG Pannónia jó úton halad afelé, hogy az életbiztosító üzletága az idei évben nyereségessé váljon, emelte ki a KBC Equitas elemzése, amely szerint a nem-élet divízió számára a jövő év hozhatja majd meg ugyanezt az áttörést.
Az elmúlt három napban nagyot menetelt a CIG Pannónia árfolyama, ahonnan ma nyitás után egy korrekciót láthattunk, ellenben úgy gondoljuk, hogy a kedvező technikai kép még nem sérült, és a cég fundamentumai továbbra is jók – vélik a KBC-nél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.