A bevett piaci gyakorlatnak megfelelően az OTP hitelkártyái is kamatmentesen használhatóak vásárlásra abban az esetben, ha a fogyasztó az elszámolási időszakot követő türelmi időszakban teljes egészében visszafizeti a felhasznált hitelkeretet. A GVH az eljárás során megállapította, hogy az OTP a hitelkártyákkal kapcsolatos kereskedelmi gyakorlatában (sem a marketingkommunikációjában, sem az üzletszabályzatában) nem tájékoztatta arról a fogyasztókat , hogy abban az esetben, ha az első elszámolási időszakot követő első türelmi időszakban a kizárólag vásárlásra felhasznált hitelkeretet és az esetlegesen felmerülő egyéb követeléseket teljes egészében nem fizetik vissza, akkor elveszítik a következő időszakra vonatkozó kamatmentességüket is, függetlenül attól, hogy az ebben az időszakban felhasznált hitelkeretet teljes egészében visszafizetik.
Ezzel a kamatszámítási gyakorlattal az ügyfeleknek az egyszeri késedelmük miatt két elszámolási időszakban is kamatot kellett fizetniük. Egyrészről abban az elszámolási időszakban, amikor ténylegesen késedelembe estek, másrészről az azt követő elszámolási időszak után is, még akkor is, ha a felhasznált hitelkeretet teljes egészében visszafizették.
A GVH megállapította, hogy az OTP a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 38 milliós bírság megfizetésére kötelezte, valamint arra, hogy a vizsgált időszakban (2012. január 1-től 2013. december 18-ig), a fenti kamatszámítással érintett ügyfelei számára jelenértéken fizesse vissza a jogtalanul felszámított kamatokat.
A fentieken túl az OTP-t a GVH arra is kötelezte, hogy a határozatról a fogyasztókat bankfiókjaiban elhelyezett hirdetményein és honlapjának nyitóoldalán is tájékoztassa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.