BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre tudatosabbak a magyarok - növekedtek az utasbiztosítások

A K&H Biztosító tapasztalatai szerint tudatosabbá váltak az utazók, 2014 első félévében csaknem 30 százalékkal többen kötöttek utasbiztosítást, mint az előző év azonos időszakában. Tavaly a K&H-s bankkártyák jelentős részéhez járt utasbiztosítás, a biztosítóhoz több mint 27 millió forint értékű kárbejelentés érkezett.

A biztosító az MTI-hez eljuttatott közleményében megállapítja,hogy a magyar utazók egyre tudatosabbak. Tavaly a magyar utasbiztosítási piac bevétele meghaladta a 10 milliárd forintot, ami 6,5 százalékos növekedést jelent a 2012-ben elért 9,5 milliárd forinthoz képest. A külföldi utazások esetében fontos a biztosítás, amely poggyászkár, baleset, lopás vagy egyéb gondok esetén jelentős kiadásoktól kímélheti meg a külföldre látogatókat - hívja fel a figyelmet a biztosítótársaság.

A közlemény idézi Kaszab Attilát, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettesét, aki elmondta: "a tapasztalatok szerint az utasok kedvelik a bankkártyás biztosításokat is, 2013-ban a K&H-s bankkártyák jelentős része tartalmazott utasbiztosítást. Az egyik leggyakoribb káreset a poggyászkár, itt a legmagasabb kárösszeg 85 ezer forint volt tavaly".

Elmondta, hogy a bankkártyákhoz tartozó utasbiztosítás 24 órás egészségügyi, utazási, személyi felelősségbiztosítási illetve jogvédelmi segítségnyújtást és biztosítást, balesetbiztosítást valamint poggyászbiztosítást tartalmaz, a szolgáltatások között pedig szerepel sürgősségi fogászati kezelés is.

A K&H Biztosító - nemzetközi számviteli szabványok (IFRS) szerinti, konszolidált, nem auditált - saját tőkéje 11,5 milliárd forint volt 2014. első negyedévének végén, a mérlegfőösszege 122,2 milliárd forintot ért el. A biztosítástechnikai eredménye 1,0 milliárd forint, az adózás utáni eredménye 0,8 milliárd forint volt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.