Egy év alatt két és félszeresére nőtt a magyar vállalkozások ellen induló fizetésképtelenségi eljárások (csőd és felszámolás), vagy például az adófizetési kötelezettségei elmulasztása miatti kényszertörlési eljárások száma. Ha ezek a vállalkozások tartozásokat hagytak maguk után, a hitelezők nagy valószínűséggel nem jutnak a pénzükhöz – hívja fel a figyelmet a Bisnode.
Az átlagos fizetési határidő a vállalat fizetési program adatai alapján ma Magyarországon 25 nap körül mozog, míg a határidőt lecsúszó cégek általában 18 napot késnek számláik kiegyenlítésével. Azaz egy vállalkozásnak átlagosan 43 napot kell várnia arra, hogy megrendelője kifizesse számláját. Ezalatt a másfél hónap alatt azonban számos olyan esemény történhet, ami befolyásolja a vevő fizetőképességét.
Több jel utalhat arra, szerződéskötés előtt vagy akár az üzleti kapcsolat során, hogy egy vállalkozás kockázatos. Intő jel, ha negatív események vannak a cég ellen, ezért nemcsak az aktuális NAV végrehajtásokat, bírósági eljárásokat érdemes megvizsgálni, hanem a múltbelieket is. Az sem biztató, ha a cég tulajdonosa valamilyen offshore országban tevékenykedik, de a gyanús érdekeltségekre és cégkapcsolatokra is figyelmi kell. Számos olyan vállalkozás van, amely tartozásokat maga után hagyva, egyszerűen felszámolta a cégét, és utána újabbat alakított, vagy a jól működőnek tűnő cége mellett több gyanús vállalkozása is van. Intő jel a gyakori székhelyváltás, és az, ha a vállalat késve fizeti számláit másoknál. A Bisnode fizetési tapasztalat programból kiderül, hogy csupán a cégek 50-60 százaléka fizet határidőre.
Az árbevételnek és az elmúlt évi trendjeinek megvizsgálása mellett érdemes még a cég saját tőkéjét, eladósodottságát, jövedelmezőségét, az alkalmazottak létszámát és ennek árbevételhez viszonyított arányát megvizsgálni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.