A tengerentúlon még ma is annak a vállalkozónak nagyobb a respektje, aki már többször elbukott, mégis felállt, mint annak, aki egyből a csúcson találta magát. A hibák, ha tanulunk belőlük, edzenek bennünket, de van, amikor jobb megspórolni a felesleges köröket, éveket és az elszórt milliókat. Összegyűjtöttük azokat a hibákat, amelyek veszélyesek lehetnek egy kezdő vállalkozó számára.
Rossz menedzsment: Ahhoz, hogy egy termék, egy cég igazán sikeres legyen, többféle kompetenciát igényel, amelyek ha nincsenek meg a projektgazdáknál, vagy megtanulják, vagy megveszik, vagy behozzák. Azonban ez sokszor financiális vagy hiúsági okokból elmarad.
Forrás elherdálása: Akadnak vállalkozók, akik az első év bevételeiből a coworking irodát sajátra cserélik, bicikliről drága autóba ülnek, miközben marketingre és salesre szinte alig költenek. Ez inkább menedzsment döntés, mintsem pénzkérdés: azaz beleállnak-e abba, hogy egy nemzetközileg versenyképes céget építsenek, vagy sem.
Több fókusz: A „kevesebb több” mondás a fókuszáltságra hatványozottan igaz. Nem egy céggel megesett már, hogy sok területen akart gyors és nagy sikert elérni, aminek gyors és nagy bukás lett az eredménye. Néhány célpiacon szűkített portfólióval érdemes megjelenni és felépíteni az üzletet ahelyett, hogy elaprózódnánk sok piacon, illetve túl sok termékkel.
Fejlesztés visszajelzés nélkül: A nyers ötlettel való házalásnál csupán az a rosszabb, ha túl későn jelenik meg egy termék a piacon, így már nehezebb a tényleges visszajelzéseket bedolgozni. Másik megoldás lehet, hogy amint „piacosítható” szinten van a termék, érdemes azonnal a piacra vinni és ott tesztelni, mert így még több, a fejlesztéshez szükséges információhoz lehet hozzájutni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.