Az emelkedés oka részben a díjak növekedése, részben pedig az új autók növekvő száma – tulajdonosaik ezekre a nagyobb értékük miatt magasabb összegért tudnak biztosítást kötni.
Az összes casco 40 százalékát idén (csakúgy, mint tavaly) casco nélküli használt autóra kötik, jellemzően annak megvásárlása során. A második leggyakoribb ok az évfordulós szerződésváltás. Örvendetes adat ugyanakkor, hogy a tavalyi 16-ról ugyanakkor 22 százalékra nőtt az újonnan forgalomba helyezett személyautókra kötött cascokötések aránya, mivel augusztus végéig a tavalyi 36 ezer helyett idén már közel 44 ezer új személyautót adtak el Magyarországon.
„Jelentős eltérést tapasztalunk az átlagdíjakban aszerint, hogy mi a szerződéskötés oka – mondta Sebestyén László, a Netrisk. hu vezérigazgatója. – Átlagosan 90 ezer forint feletti összeget, vagyis 63 százalékkal többet fizetnek az új autót vásárló ügyfelek azoknál, akik a szerződésük évfordulóján váltanak új biztosításra (55 ezer forint). Az előbbi szerződések arányának növekedése automatikusan emeli a piacon tapasztalható átlagos díjszintet is.” A magasabb díjszint egyre több autóst késztet arra, hogy spóroljon az éves casco-díjon. Ha lehetőségük van rá, a kgfb-vel együtt kötnek cascót, mivel az együttkötés során nyújtott kedvezménnyel akár a díj negyedét is meg tudják spórolni. Sokan választják az önrész mértékének növelését is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.