BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem tudni, hány lakossági ügyfele maradt a Citibanknak

Jövőre kivonul a Citi lakossági üzletága Magyarországról. A bank ügyfélköre zömében prémium kategóriás lehet, és a konkurenciát is érdekelheti. A klienseket feltehetően díjmentes számlacsomagokkal lehet majd elcsábítani

A Citibank lakossági üzletágának kivonulása piaci források szerint a magyarországi bankok közül többeket is felvillanyozott. Az ügyfélkör ugyanis a bank árazási politikájának köszönhetően főleg prémium és privátbanki kliensekből állhat, akik a kivonulás után kénytelenek lesznek másik bankkapcsolat után nézni.

A Citinek jelenleg csak két számlacsomagja van, ezek közül az egyiket csak személyi hitel mellé lehet igényelni, az árazása pedig nem különösebben kedvező, a 990 forintos havidíj mellett a tranzakciókat is viszonylag magas díjak terhelik. A személyi hitel nélkül is elérhető számlacsomag árazása is főleg csak azok számára versenyképes, akik legalább 3 millió forintos átlagegyenleggel rendelkeznek a bankban, a többieknek 4490 forintos havidíjjal kell számolniuk.

A hitelintézet nem publikálja, hány lakossági ügyfele lehet, lapunk kérdésére válaszolva is csak annyit mondtak el, ami a Citigroup harmadik negyedéves jelentéséből is kiolvasható, hogy a megmaradt globális lakossági banki hálózatban világszerte 57 millió kliens marad. Az biztos, hogy a Citi elsőként indított el 2008-ban egy nulla forintos számlacsomagot az átlagosnál magasabb keresetű ügyfélkör számára, amivel sok ügyfelet szerezhetett.
Az utóbbi időszakban viszont elég sokat tett annak érdekében is, hogy ezek egy része odébbálljon.

Tavaly év elején a tranzakciós illeték bevezetése után a közterhet azonnal a kliensekre terhelte, az idén májusban pedig számos ügyfelével közölte, hogy nem hajlandó tovább vezetni a régi számláját – ez néhány héttel azután történt, hogy a hitelintézet a Magyar Nemzeti Bank intézkedése miatt kénytelen volt ismét ingyenessé tenni a tranzakciós illeték bevezetése után fizetőssé tett számlacsomagjait. Emellett az elmúlt két évben szinte minden vidéki egységét is bezárta a bank. Ennek ellenére a hvg.hu úgy tudja, a Citi Magyarországon még mindig 9100 privátbanki ügyféllel rendelkezik.

Az ügyfélkörért folyó versenyben azoknak a bankoknak lehet esélyük, akik egyrészt képesek ingyenes számlavezetést kínálni a volt citiseknek, másrészt megfelelő színvonalú privátbankkal rendelkeznek. A hazai hitelintézetek közül egyelőre kevesen vallják be, hogy aktívan rámozdulnának erre az ügyfélkörre. A Raiffeisen viszont nem titkolja, hogy erre készül. A díjmentességhez szokott lakossági és prémium kategóriás citis lakossági ügyfeleknek többféle számlacsomagot is kínálnak, emellett úgy vélik, befektetési lehetőségekből is elég széles kínálatot tudnak biztosítani.

A díjmentes számlacsomagra fogékony ügyfélkör máshol is találhat kedvező ajánlatokat, a Bankráció internetes portál szerint például nettó 300 ezer forintos havi fizetés mellett már lenullázhatók a számlaköltségek egyebek között a Gránit Banknál, a Magnetnél, az Axánál és a Budapest Banknál is. Emellett számos olyan bank van, ahol csak bizonyos utalásokért, vagy az sms-értesítésekért kell néhány forintot fizetni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.