Személyes kapcsolattartó, soron kívüliség, befektetési tanácsadás, assistance szolgáltatás, különböző partnerkedvezmények – kényelmi előnyökkel és extra szolgáltatásokkal versenyeznek egymással a hazai bankok az átlag feletti, havi 250-400 ezer forintos rendszeres jövedelemmel bíró prémium ügyfelekért. Ám míg a kényelmi előnyök tekintetében nagyjából egységes a pénzintézetek kínálata, addig az elérhető termékek és szolgáltatások esetében már lényegesen erősebben szóródik a mezőny – derül ki a Bankmonitor.hu friss piacelemzéséből.
A prémium kiszolgálás előnyeit főként a jövedelem, vagy a megtakarítások, de esetenként akár a meglévő hitel alapján is élvezhetik. A nagybankok többségénél havi 250-400 ezer forintos rendszeres (jövedelem) jóváírás elegendő ehhez, de akad olyan piaci szereplő, ahol ennél némileg több szükséges (FHB Bank, havi 750 ezer Ft). Igaz ennek a feltételnek a teljesítését rugalmasan kezelik - tudta meg a banktól a Bankmonitor.hu.
Megtakarítási oldalon is változatos a kép. A legtöbb esetben 5-10 millió forintos állomány mellett már élvezhetjük az emeltszintű szolgáltatás előnyeit. Ez alól az FHB Bankon kívül csak a CIB Bank képez kivételt, ahol a bank tájékoztatása szerint a teljes feltételrendszer éppen átalakítás alatt van, így rövid időn belül talán ez a pénzintézet is belesimul a fenti sávba. Az OTP az egyetlen bank, amely életkor alapján is különbséget tesz és mind jövedelmi, mind megtakarítási oldalon mást vár el.
A kényelmi előnyök széles körét élvezhetik a prémium ügyfelek, ezen a területen a legegységesebb a bankok kínálata. Minden banknál személyes kapcsolattartó áll rendelkezésükre, a bankfióki ügyintézést pedig az időpontfoglalás, valamint a legtöbb banknál a soronkívüliség teszi gördülékenyebbé, pénzügyeik diszkrét intézését pedig a külön tárgyaló hivatott biztosítani.
Az elérhető termékek és szolgáltatások esetében már lényegesen erősebben szóródik a mezőny. A pénzügyek tervezését és a befektetési tanácsadást, illetve a treasury szolgáltatásokat illetően már távolról sem egységes a bankok kínálata.
Érdekes eleme a prémium ügyfélkör kiszolgálásának az assistance szolgáltatás, ami mára a legtöbb banknál elérhető. Ennek keretében például a lakással vagy az autóval kapcsolatos kisebb-nagyobb problémák azonnali elhárításában nyújt segítséget a bank, illetve annak szerződött partnere.
Számos terméket és szolgáltatást kedvezőbb díj mellett, vagy akár teljesen díjmentesen vehet a prémium ügyfélkör igénybe. Nem ritka például, hogy nincs külön díja a devizaszámlának és/vagy az értékpapírszámlának, a magasabb presztízsértékű aranykártyának, vagy éppen a számla- és a kártyaműveletekről kapott SMS tájékoztatóknak. Ezeken felül további kedvezményekkel kecsegtetnek a bankok, mint például a különböző kamatkedvezmények (mind hitel, mind pedig betéti oldalon), vagy éppen az egyedi árfolyamon történő devizaváltás lehetősége.
A szolgáltatás részeként több banknál is gazdasági elemzéseket, hírleveleket állítanak a prémium ügyfelek részére, esetenként összejöveteleket, termékbemutatókat is tartanak részükre. A prémium ügyfélkör „prémium életérzését” hivatottak biztosítani a partneri kedvezmények, melyek jellemzően egy jól kiválasztott kereskedői, szolgáltatói kör által nyújtott 5-10%-os árengedményt képviselnek - írja a Bankmonitor.hu
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.