Egyre jobban kiépül az átlagnál vagyonosabb ügyfelet célzó prémiumbanki szolgáltatások piaca Magyarországon. Az eszközállománya alapján nyolc legnagyobb hitelintézet mindegyikénél létezik már e terület, és az elérhető többletszolgáltatások palettája is egyre szélesebb. Az alapvető feltételek minden, ezen a piacon aktív szereplőnél hasonlóak: a Bankmonitor.hu közelmúltban közzétett összesítése szerint a leendő prémiumbanki ügyfeleknek többnyire 250 ezer és 500 ezer forint közötti havi rendszeres jövedelemmel kell rendelkezniük, vagy ha ez nincs meg, akkor 5-10 millió forint pénzügyi megtakarítás az elvárás. A legalacsonyabb belépési limit jelenleg a Budapest Bank Plus szolgáltatásánál, illetve az MKB Banknál él: mindkét szolgáltatónál havi 250 ezer forint rendszeres jövedelem, vagy legalább ötmillió forintnyi megtakarítás a határ.
A prémiumbanki ügyfelek persze nem számíthatnak komplex vagyonkezelési szolgáltatásra, ám egy sor kényelmi megoldásra igen: így például a legtöbb hitelintézetnél személyes kapcsolattartóval intézhetik pénzügyeiket, élőhangos telebanki szolgáltatás áll a rendelkezésükre, a fióki időpontfoglalás és a soronkívüli kiszolgálás lehetősége mellett. Igen elterjedt emellett a váratlan helyzetek könnyebb megoldására hivatott assistance szolgáltatás, és az ügyfelek többnyire rendszeres gazdasági elemzésekre is számíthatnak szolgáltatójuktól. Az ügyfelek emellett egy sor, kedvező díjszabású vagy díjmentes szolgáltatást tartalmazó számlacsomagot is használhatnak, illetve esetenként jobb kondíciókra számíthatnak mind megtakarítási, mind hiteloldalon.
A prémiumbanki szolgáltatásokra jogosult ügyfelek szokásai ugyanakkor a Budapest Alapkezelő közelmúltban végzett felmérése szerint nem sokban térnek el az átlagtól. Például a befektetések kiválasztásánál a legfontosabb szempont itt is a biztonság: csak az érintettek 18 százaléka vállal kockázatot a magasabb hozam reményében. A prémium szegmensben a legelterjedtebb megtakarítási forma az életbiztosítás – ezzel a megkérdezettek 53 százaléka rendelkezik –, míg lekötött betéteket az érintettek 33, befektetési alapokat pedig 29 százaléka tart portfóliójában.
Van bőven tartalék
A Budapest Alapkezelő kutatása szerint az ügyfelek igen jelentős része nincs még tudatában annak, hogy pénzügyi helyzete alapján a prémium banki ügyfélkörbe tartozik. Magyarországon az érintettek közel 70 százaléka egyáltalán nincs tisztában azzal, hogy kiemelt szolgáltatásokat vehetne igénybe bankjánál, a megkérdezettek 60 százaléka pedig nem tudja, milyen extrákat kínál saját pénzintézete a prémiumbanki ügyfeleknek. Az elérhető plusz banki szolgáltatások közül a magyarok a kedvezményes folyószámlacsomag- és hitelajánlatokat találták a legfontosabbnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.