BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pénzügyi tanácsadói segítséggel szívesebben fejlesztenek a cégek

Pénzügyi tanácsadóval a hátuk mögött szívesebben fejlesztenek a kisvállalkozások vezetői - derült ki a CIB Bank megbízásából készített friss kutatásból.

A kutatás szerint a vállalkozások több mint fele, 55 százaléka hallott már pályázati lehetőségekről, 22 százalékuk pedig rendszeresen figyeli és keresi is az ilyen forrásokat. Sokan vannak olyanok, akik az elmúlt egy évben kifejezetten a saját fejlesztéseikhez illeszkedő pályázatot találtak: ezt az összes megkérdezett 45 százaléka jelezte, a 101-250 millió forint árbevételű cégek közül pedig 57 százalék. Érdekes ugyanakkor, hogy még mindig többen használhatnák ki ténylegesen a pályázati forrásokat, mivel jelenleg mindössze a vizsgált kisvállalkozások 14 százaléka vett igénybe ténylegesen ilyen lehetőséget.

A közlemény idézi Bodnár Zoltánt, a CIB kisvállalati szegmens vezetőjét, aki elmondta: számos olyan cég van, akik még nem hallottak a pályázati lehetőségekről, vagy tudják, mi a nekik szóló pályázat, de nem használták ki ténylegesen a pályázati forrást. Mind a pályázatok, mind a kisvállalatoknak szóló banki források kapcsán az eredmények megerősítenek bennünket abban, hogy összességében fontos szerepe van tanácsadóinknak a javasolt finanszírozási lehetőség megismertetésében - tette hozzá.

A megkérdezett cégek több mint a fele fejlesztésekre fordítaná az összeget, ezen belül 29 százalékuk kisebb, 25 százalék pedig nagyobb fejlesztésre. Létszámbővítésre és munkahely-megtartásra 11 százalék költene, míg 7 százalék önfejlesztésre és képzésre fordítaná a pályázaton nyert pénzt. A pályázatokról tájékozott cégvezetők közül a legtöbben, közel 40 százalék a médiából értesül a lehetőségekről, és 32 százalék keresett fel pályázati tanácsadót, illetve közel ugyanennyien tudakozódtak releváns honlapokon és szakmai oldalakon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.