A kutatás szerint a vállalkozások több mint fele, 55 százaléka hallott már pályázati lehetőségekről, 22 százalékuk pedig rendszeresen figyeli és keresi is az ilyen forrásokat. Sokan vannak olyanok, akik az elmúlt egy évben kifejezetten a saját fejlesztéseikhez illeszkedő pályázatot találtak: ezt az összes megkérdezett 45 százaléka jelezte, a 101-250 millió forint árbevételű cégek közül pedig 57 százalék. Érdekes ugyanakkor, hogy még mindig többen használhatnák ki ténylegesen a pályázati forrásokat, mivel jelenleg mindössze a vizsgált kisvállalkozások 14 százaléka vett igénybe ténylegesen ilyen lehetőséget.
A közlemény idézi Bodnár Zoltánt, a CIB kisvállalati szegmens vezetőjét, aki elmondta: számos olyan cég van, akik még nem hallottak a pályázati lehetőségekről, vagy tudják, mi a nekik szóló pályázat, de nem használták ki ténylegesen a pályázati forrást. Mind a pályázatok, mind a kisvállalatoknak szóló banki források kapcsán az eredmények megerősítenek bennünket abban, hogy összességében fontos szerepe van tanácsadóinknak a javasolt finanszírozási lehetőség megismertetésében - tette hozzá.
A megkérdezett cégek több mint a fele fejlesztésekre fordítaná az összeget, ezen belül 29 százalékuk kisebb, 25 százalék pedig nagyobb fejlesztésre. Létszámbővítésre és munkahely-megtartásra 11 százalék költene, míg 7 százalék önfejlesztésre és képzésre fordítaná a pályázaton nyert pénzt. A pályázatokról tájékozott cégvezetők közül a legtöbben, közel 40 százalék a médiából értesül a lehetőségekről, és 32 százalék keresett fel pályázati tanácsadót, illetve közel ugyanennyien tudakozódtak releváns honlapokon és szakmai oldalakon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.