A lopások 70 százalékát Budapesten jelentik be: itt majdnem minden 200. autóra jut egy ilyen káreset. Az évi 5-6000 gépjárműlopás és több tízezer közúti baleset ellenére csak minden 5. tulajdonos védi cascóval is járművét. Közülük évente minden 7. biztosítottra jut egy káreset. Ilyenkor jelentős összegeket térít ugyan a biztosító, de lopás vagy totálkár esetén az önmagában nem elegendő ahhoz, hogy a tulajdonos ugyanolyan értékű gépkocsit vehessen. Rosszabb esetben arra sem jelent fedezetet, hogy maradéktalanul vissza tudja fizetni a hitelből vásárolt autó utáni tartozást – hívja fel a figyelmet a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt (EMABIT) és a Defend Insurance Kft.
Bár az évtized elején az uniós trendekkel ellentétben Magyarországon növekedni kezdett az autólopások száma, amely 2012-ben megközelítette a 7 ezret, az elmúlt két évben már jelentős csökkenés volt tapasztalható. 2012-höz képest 30 százalékkal, 2013-hoz képest pedig 15 százalékkal kevesebb lopást regisztráltak tavaly. Az összes eset 60-70 százalékkát Budapesten jelentik be minden évben. Bár a fővárosban is az országoshoz hasonló mértékben csökkent a lopások száma, az autósok továbbra sem aludhatnak nyugodtan. A fővárosban majdnem minden 200. autóra jutott egy lopás tavaly, míg országosan csak nagyjából minden 770-edikre. A tulajdonosok persze nem csak a lopás, hanem az elemi- és totálkárok miatt is aggódhatnak.
Magyarországon körülbelül 800 ezren rendelkeznek casco biztosítással, így nagyjából minden 5. gépjármű esetén számíthatnak a tulajdonosok a kötelező felelősségbiztosítás által nem fedezet károk egy részének megtérítésére. A casco biztosítások esetén jóval nagyobb arányban jelentenek káreseményt, mint a kötelező biztosítás esetében: 2013-ban majdnem minden 7. casco biztosítottra jutott egy bejelentett káresetet, míg a kötelező felelősségbiztosítások esetén csak minden 31-re. Bár a casco biztosítás esetén az egy káreseményre jutó átlagos térítés mértéke 300 ezer Ft volt, sok esetben – pl. lopás, illetve totálkár esetén – a kár mértéke megegyezik az autó értékével.
Ilyenkor a tulajdonos az autó értékétől függően casco biztosítás mellett is jelentős összeget bukhat. Egyrészt ugyanis a biztosító a káresemény bekövetkeztekor számított értéket veszi alapul, másrészt ebből az összegből vonja le a biztosított önrészét. A cascóval megtérített összeg ezért sok esetben nem elegendő önmagában arra, hogy a totálkárosra tört, vagy ellopott autó helyett azonos minőségű és felszereltségű autót szerezzen be a tulajdonos. Például 10 százalékos önrészű casco biztosítás mellett egy 6 milliós vételárú autó után – amelynek a forgalmi értéke a káresemény időpontjában 1-2 évesen már csak 4 millió volt – a károsult csak 3,6 millió forint kártérítésre számíthat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.