A K&H Bank azt közölte: a jelenlegi jogi szabályozás értelmében a devizaalapú jelzáloghitelek esetében 2015. május 5-ig kell kipostázniuk az ügyfeleknek az elszámolásról és forintosításról szóló levelet. Terveik szerint 2015. márciusának második felében számolnak el devizaalapú jelzáloghiteles ügyfeleikkel. Nagyságrendileg 200 000 küldeményt fognak kipostázni.
A forinthiteleket illetően az elszámolás az ügyfelekkel 2015. augusztus 1. - szeptember 30. között várható.
A K&H Bank informatikai, ügyfélszolgálati és logisztikai felkészülése folyamatosan zajlott és zajlik most is, a hitelkiváltások kapcsán pedig extra kapacitásokkal készülnek a várhatóan megnövekedő igénylésekre.
Hangsúlyozzák: a K&H Bank a törvény szerint minden olyan hitelesével elszámol, akiknek 2004. május 1-je után, de legkésőbb 2014. július 26-át megelőzően megkötött, jelenleg is élő, valamint a 2009. július 26-át követően lezárt, illetőleg 2009. július 26-án vagy azt megelőzően lezárt, de még el nem évült fogyasztói kölcsönszerződése van.
Az OTP Bank hangsúlyozta, hogy a bank és az érintett leánybankok ügyfelei a törvény által meghatározott időpontban, tehát 2015. március-április hónapban fogják kézhez kapni azt az elszámoló levelet, amely pontosan tartalmazza a hiteltörténetet, az elszámolás részleteit, ingatlanhitelek esetén a forintosítás részleteit és az ehhez kapcsolódó információkat.
Az OTP Bank álláspontja szerint mindig a hatályos törvényeknek megfelelően járt el, ezért a Kúriához fordult, hogy ott bizonyítsa, nem volt tisztességtelen az elmúlt évek egyoldalú szerződésmódosítási gyakorlata.
Mivel a peres eljárás 2015. március 1. után fejeződik be, így az elszámolás végső határideje a törvényben foglaltak alapján a polgári peres eljárás befejezésétől számított 60. napra módosulhat. A 60 nap azonban elméleti maximum, azaz a levélküldés ennél hamarabb is megtörténhet - jegyzi meg a bank.
2015. május 1-től kell az új feltételek szerint törlesztenie az ügyfeleknek meglévő kölcsönüket. Az érintett hitelek ekkortól már megfelelnek az elszámolási, a forintosítást előíró, valamint a fair banki jogszabályoknak is.
A banknak komoly erőforrásokat kellett és kell átcsoportosítani az elszámolás és forintosítás végrehajtásához, a szükséges személyi és egyéb erőforrások, az informatikai háttér biztosításához. Ezeket az erőforrásokat ugyanakkor sikerül úgy összpontosítani, hogy nem csökken a szolgáltatási színvonal - olvasható az OTP válaszában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.