Az ilyen szolgáltatások a nem életbiztosítási piac kis szeletét teszik csak ki, a biztosítók viszont úgy vélekednek: sok kicsi sokra megy, és számos különleges termékkel rukkoltak elő. A CIG Pannónia EMABIT egyebek között kezesi biztosítást, ötéves korig az autókra eredeti vételárbiztosítást és kiterjesztett gépjármű-garanciát kínál. Az Aegonnál köthető biztosítás kisállatokra, kerékpárra, sífelszerelésre és a kertre is, a szolgáltatásokat az interneten értékesítik. „Ezeknek van jövőjük, kisállat tartók jó célcsoport, kedves számukra a téma, a kerékpárral közlekedők száma is dinamikusan nő Magyarországon és a fővárosban, valós félelem a lopás” – magyarázza Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu igazgatója. A termékeket az Aegon ezres nagyságrendben értékesítik, az éves díjuk 5-15 ezer forint, a kárkifizetésekről azonban csak annyit nyilatkoztak: változó, mennyi nyereség van egy-egy biztosítástípuson.
Az asszisztencia (segítségnyújtás) az egyik legnyereségesebb az MNB adatai szerint, tavaly mindössze 13 százalék volt a kárhányada. Az Allianz is hisz benne, tavaly ősszel vezetett be új csomagokat. Váratlan baj esetén a biztosítottak segítséget kapnak, például keres nekik a biztosító lakatost, ha beletört a kulcs a zárba, vagy betegség esetén megszervezi a bevásárlást, sőt akár a kutyasétáltatást is. A bevezetés mellett azért döntöttek, mert úgy látják, nő az igény a kényelmi szolgáltatásokra, a díjak pedig alacsonyak, havonta néhány száz forinttól indulnak.
A Groupama Garanciánál lakásbiztosítás mellé kínálnak sokféle kiegészítőt, lehet kötni biztosítást a kisállatok mellett a garázsban tartott járműre is, emellett van cascójuk kerékpárra, mopedre, sőt még kerekesszékre is. A szolgáltatásokból „jelentős” mennyiséget el tudnak adni, de a megtérülésről ők sem nyilatkoznak szívesen, annyit árultak el: a kárhányad nem lépi túl a tervezett mértéket.
Az elmúlt évek egyik legnagyobb karriert befutott új biztosítása a kiterjesztett garancia. Az eladott szórakoztató elektronikai berendezések felére ajánlanak ma már a kereskedők ilyet, de látunk még további mozgásteret – mondja Maják Viktor, az Union kommunikációs igazgatója. Az Union 2011 óta van jelen a piacon, havonta 10 ezer biztosítást adnak el. Vannak persze versenytársaik, jelentős szereplő a piacon a Cardif is.
A kátyúk okozta leggyakoribb kár a defekt, illetve a felni sérülése, de előfordul futómű-károsodás is. Az átlagos kárösszeg 20 ezer forint körül van, a biztosítási szakemberek azonban találkoztak olyan esettel is, amikor a kátyú 500 ezer forintot meghaladó összegű kárt okozott a futóműben.
A kátyúk okozta leggyakoribb kár a defekt, illetve a felni sérülése, de előfordul futómű-károsodás is. Az átlagos kárösszeg 20 ezer forint körül van, a biztosítási szakemberek azonban találkoztak olyan esettel is, amikor a kátyú 500 ezer forintot meghaladó összegű kárt okozott a futóműben. Értékes áru szállítása. A nem életbiztosítási üzletág bevételei is nőttek tavaly, de a kiegészítő konstrukciók is kellenek a sikerhez -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.