Az online kötések 70 százalékát a biztosító saját honlapján indítják az ügyfelek, a maradék hányad az internetes alkuszok részesedése.
A biztosító által bemutatott arány azért érdemel figyelmet, mivel az utasok általában valamelyik online alkusz portálján kalkulálják ki a díjat és a hozzá kapcsolódó szolgáltatás minőségét, és onnan nyomban elindítható a biztosítás megkötése is.
A K&H Biztosító adatai szerint az online kötést leginkább a 30 és 35 év közötti nők favorizálják. Az interneten biztosítást kötők az utazás előtt általában 3-5 nappal már megkötik a szerződést.
Horváth Péter, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) utasbiztosítási tagozatának elnöke tájékoztatása szerint a biztosítások egynegyedét kötik Magyarországon interneten keresztül, de hogy ebből mennyi jut az utasbiztosításokra, az nem ismert. Az viszont biztos, hogy az online piacot a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) uralja.
A teljes magyar utazási biztosítási piac tavaly 2,5 százalékkal, 10,39 milliárd forintra bővült a Mabisz adatai szerint.
A Házi Gyermekorvosok Egyesülete az MTI-hez eljuttatott közleményében a nyaralási szezonra tekintettel a gyerekeket veszélyeztető, gyomor és emésztőrendszeri panaszokkal járó, rota vírusra hívja fel a figyelmet. Ennek gyógyítása általában 4-5 napos kórházi kezeléssel történik, ami biztosítás nélkül költséges külföldön.
Az Európai Egészségbiztosítási Kártya (EEK) és az utasbiztosítás elégséges védelmet nyújt a külföldi nyaralás során felmerülő orvosi problémákra, de az előbbinél kalkulálni kell az önrésszel, illetve a kezelés költségének a megelőlegezésével.
Például Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban és egyes kezeléstípusok esetében Finnországban is, az EEK-kártyára igénybe vett kezelések teljes költségét a betegnek kell megelőlegeznie és a tagállam biztosítója utólag téríti ezeket vissza. A magyar turisták által rendkívül kedvelt Horvátországban is elfogadják az EEK-kártyát, de a nem életmentő orvosi beavatkozások esetében itt is önrészt kell fizetni - áll a Házi Gyermekorvosok Egyesülete közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.