BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Használatarányos cascóval lépett piacra az Aegon

A hazai és az európai piacon is egyedülálló casco biztosítási konstrukciót dolgozott ki az Aegon Magyarország: a smartCASCO lényege, hogy az ügyfél egy okostelefonos alkalmazás segítségével az igénybe vett szolgáltatásokkal arányosan fizet díjat – közölte lapunkkal a társaság.

A szolgáltatás úgy működik, hogy az okostelefon segítségével „álló autó” vagy „mozgó autó” üzemmódba kell kapcsolni a biztosítást aszerint, hogy a gépjármű parkol (várakozik), vagy pedig mozgásban van. Fontos ugyanakkor, hogy a telefont vezetés közben mindig az autóban kell tartani, bekapcsolt állapotban, engedélyezve a GPS-kapcsolatot.

Ennek megfelelően az ügyfél csak akkor fizet – óradíj alapján – a kiválasztott biztosítási elemek teljes köréért, ha a járművét éppen használja, álláskor viszont egy jóval alacsonyabb óránkénti tarifát kell fizetnie: vagyis kizárólag azokért a szolgáltatásokért számol fel díjat a biztosító, amelyeket az ügyfél ténylegesen igénybe vett. Mindemellett az alkalmazás segítségével az ügyfél pontosan nyomon követheti, hogy mennyit közlekedett az autóval.
– A smartCASCO révén egy forradalmian új, a piacon komoly változásokat generáló konstrukciót vezettünk be, amely valóban alkalmas arra, hogy az ügyfél csak azokért a szolgáltatásokért fizessen, amelyeket igénybe vett, jelentős költségmegtakarítást érve el ezzel – nyilatkozta a konstrukció bevezetésének kapcsán Marosvölgyi Péter, az Aegon Magyarország online értékesítési igazgatója. – Bár – tette hozzá – a smartCASCO-hoz hasonló, a használatarányos díjazást lehetővé tévő megoldások már léteznek Európa több országában, ezek közös jellemzője, hogy valamilyen egyéb eszközzel is fel kell szerelni a járművet, itt viszont elég az okostelefonos alkalmazás letöltése és a szerződéskötés során az egyenleg feltöltése.

A smartCASCO révén érezhetően emelkedhet a casco biztosítások elterjedtsége a magyar piacon, így növekedhet a járműpark biztosítási védelme – mondta Marosvölgyi Péter. – A casco piacán – tette hozzá – szükséges is a penetráció növelése, hiszen a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai szerint tavaly 810 ezer, Magyarországon üzemben lévő személyautó rendelkezett casco védelemmel, ez pedig a teljes járműparknak mindössze egyötödét jelenti.

A smartCASCO – emelte ki Marosvölgyi Péter – több célcsoportnak ideális biztosítás, de elsősorban a fiatalabb, okostelefont használó korosztály megszólítását tervezik. A használatarányos működés azoknak az ügyfeleknek is kedvező, akik keveset használják az autójukat, de a törés kockázata ellen is megfelelő védelmet keresnek.

– A kiegészítő biztosítások rugalmas „be-ki kapcsolása” miatt ezeknek a szolgáltatásoknak az elterjedésére is számítunk – tette hozzá. – A smartCASCO bevezetése megváltoztathatja a biztosításokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokat, az ügyfelek jóval tudatosabban állíthatják be a szerződésük paramétereit, és használhatják a kiegészítő szolgáltatásokat. Arra számítunk, hogy azok az ügyfelek is kötnek majd casco biztosítást, akik járművük magasabb életkora vagy a költségek miatt eddig túl drágának tartották – emelte ki az igazgató.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.