A hazai és az európai piacon is egyedülálló casco biztosítási konstrukciót dolgozott ki az Aegon Magyarország: a smartCASCO lényege, hogy az ügyfél egy okostelefonos alkalmazás segítségével az igénybe vett szolgáltatásokkal arányosan fizet díjat – közölte lapunkkal a társaság.
A szolgáltatás úgy működik, hogy az okostelefon segítségével „álló autó” vagy „mozgó autó” üzemmódba kell kapcsolni a biztosítást aszerint, hogy a gépjármű parkol (várakozik), vagy pedig mozgásban van. Fontos ugyanakkor, hogy a telefont vezetés közben mindig az autóban kell tartani, bekapcsolt állapotban, engedélyezve a GPS-kapcsolatot.
Ennek megfelelően az ügyfél csak akkor fizet – óradíj alapján – a kiválasztott biztosítási elemek teljes köréért, ha a járművét éppen használja, álláskor viszont egy jóval alacsonyabb óránkénti tarifát kell fizetnie: vagyis kizárólag azokért a szolgáltatásokért számol fel díjat a biztosító, amelyeket az ügyfél ténylegesen igénybe vett. Mindemellett az alkalmazás segítségével az ügyfél pontosan nyomon követheti, hogy mennyit közlekedett az autóval.
– A smartCASCO révén egy forradalmian új, a piacon komoly változásokat generáló konstrukciót vezettünk be, amely valóban alkalmas arra, hogy az ügyfél csak azokért a szolgáltatásokért fizessen, amelyeket igénybe vett, jelentős költségmegtakarítást érve el ezzel – nyilatkozta a konstrukció bevezetésének kapcsán Marosvölgyi Péter, az Aegon Magyarország online értékesítési igazgatója. – Bár – tette hozzá – a smartCASCO-hoz hasonló, a használatarányos díjazást lehetővé tévő megoldások már léteznek Európa több országában, ezek közös jellemzője, hogy valamilyen egyéb eszközzel is fel kell szerelni a járművet, itt viszont elég az okostelefonos alkalmazás letöltése és a szerződéskötés során az egyenleg feltöltése.
A smartCASCO révén érezhetően emelkedhet a casco biztosítások elterjedtsége a magyar piacon, így növekedhet a járműpark biztosítási védelme – mondta Marosvölgyi Péter. – A casco piacán – tette hozzá – szükséges is a penetráció növelése, hiszen a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai szerint tavaly 810 ezer, Magyarországon üzemben lévő személyautó rendelkezett casco védelemmel, ez pedig a teljes járműparknak mindössze egyötödét jelenti.
A smartCASCO – emelte ki Marosvölgyi Péter – több célcsoportnak ideális biztosítás, de elsősorban a fiatalabb, okostelefont használó korosztály megszólítását tervezik. A használatarányos működés azoknak az ügyfeleknek is kedvező, akik keveset használják az autójukat, de a törés kockázata ellen is megfelelő védelmet keresnek.
– A kiegészítő biztosítások rugalmas „be-ki kapcsolása” miatt ezeknek a szolgáltatásoknak az elterjedésére is számítunk – tette hozzá. – A smartCASCO bevezetése megváltoztathatja a biztosításokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokat, az ügyfelek jóval tudatosabban állíthatják be a szerződésük paramétereit, és használhatják a kiegészítő szolgáltatásokat. Arra számítunk, hogy azok az ügyfelek is kötnek majd casco biztosítást, akik járművük magasabb életkora vagy a költségek miatt eddig túl drágának tartották – emelte ki az igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.