A Budapest Bank több ügyfelét is megkárosították ismeretlenek, akik külföldi bankterminálokon keresztül jutottak hozzá több százezer forintos összegekhez – értesült tegnap a Napi Gazdaság a pénzintézet több károsultjától is. Egyelőre nem tudni, hány sértettje lehet a csalásnak, azonban az tény, hogy a tolvajoknak több magyar is áldozatául esett.
A károsultak egyike a lapnak név nélkül nyilatkozva elmondta, kedd este nyolc óra körül arra lett figyelmes, hogy néhány perc alatt egymás után 5-6 SMS-t kapott a pénzintézet automata üzenőrendszerétől. A nagyjából félpercenként érkező üzenetek arról tájékoztatták, hogy 50-60 ezer forintot vettek fel MasterCard bankkártyájával Indonéziában, Bali szigetén. Az eddig ismeretlen csaló összesen háromszázezer forintot tudott megszerezni a számlájáról. Azért csak ennyit, mert ez volt az az összeg, amelyet a károsult a pénzfelvétel felső határaként rögzített a pénzintézettel kötött számlaszerződésben. Ennek hiányában valószínűleg a számlán lévő összes pénzt elvitték volna.
A károsult azonnal megpróbálta letiltani kártyáját a Budapest Banknál, azonban körülbelül 3 órán keresztül kellett próbálkoznia a telefonos ügyfélszolgálaton, mire végre sikerrel járt. A társaság telefonos ügyintézője szerint azért nem lehetett őket elérni, mert rengetegen hívták őket hasonló visszaélések bejelentése miatt. A károsultnak végül sikerült letiltania a kártyáját. Mint kiderült, szerencséjére, ugyanis szerdán hajnalban ismét – ezúttal egy dominikai bankautomatán keresztül – megpróbáltak pénzt felvenni a számlájáról - írja a Napi Gazdaság.
A Budapest Bank jegyzőkönyvet vett fel az ügyben, és közölte: csak akkor tudja vizsgálni a csalás körülményeit és megfizetni a károkat, ha a sértett feljelentést tesz a rendőrségen. Ezt a lapnak nyilatkozó károsult meg is tette. Cs. Tóth Marianna, a Budapest Bank kommunikációs osztályának munkatársa a lap megkeresésére megerősítette, hogy több ügyfelüket is megkárosították ismeretlenek. Pontos számot egyelőre nem tudott mondani, azonban hozzátette: információi szerint más magyarországi bankokat is érint a visszaélés. Megígérte, hogy mindent megtesznek az ügyfeleik pénzének biztonsága érdekében, és a kártyaszabályzatoknak megfelelően természetesen kárpótolják majd a meglopott áldozataikat. A bank munkatársa közölte: csalás gyanújával tettek feljelentést a rendőrségen.
A hatóságnál is érdeklődtek a csalás ügyében, azonban a rendőrség sajtóügyelete későbbre ígért bővebb tájékoztatást. A kártyatársaságok útmutatása szerint amennyiben az ügyfél azt gyanítja, hogy csalás áldozata lett, ezt mindenképp elsősorban a kibocsátónál, vagyis a bankjánál kell jeleznie, függetlenül attól, hogy Visát vagy Mastercardot használ.
Több lehetőség is van: szerencsésebb esetben a visszaélők átutalásokat vagy vásárlási tranzakciókat kezdeményeznek, mivel ezeknek van egy átfutási ideje a banki informatikában, ezért jó eséllyel leállítható a kifizetés. Magyarországon még kevésbé elterjedt termék a hitelkártya, de a szakértők éppen azért ajánlják, mert ilyenkor az elkövetők nem az ügyfél, hanem a bank pénzét költik. Ha a lopott adatokkal készpénzt tudnak felvenni, különösen egy másik, Európai Unión kívüli országban, az már jóval komplikáltabb rendőrségi vizsgálattal járó eset - írja a Napi Gazdaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.