A posta nyáron lecserélte 5000 POS terminálját, ami csaknem a teljes postai hálózatot jelenti, és megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek - idézte fel közleményében a Magyar Posta Zrt.
Az adatok szerint egy ügyfél átlagosan három csekket fizet be egyszerre, csekkenként átlagosan 10 ezer forint értékben.
A csekkek csaknem 10 százalékát fizetik be bankkártyával az ügyfelek a postákon, de ez az arány fokozatosan emelkedik. A bankkártyás vásárlási tranzakció bevezetése előtt fél év alatt fizettek be 2,7 millió csekket bankkártya-használattal.
A közleményben emlékeztetnek, a posta 2015-ben az év elején kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését, februárban pedig bevezette a csekkbefizető automatákat.
Csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta mobil applikációján keresztül eddig több mint 200 ezer csekket fizettek be az ügyfelek csaknem 2 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történik.
A posta az elmúlt két évben megújította pénzügyi portfólióját, jelenleg 46 ezer ügyfélnek van posta bankszámlája, több mint 35 ezernek pedig befektetési számlája. A posta által közvetített megtakarítási állomány 540 milliárd forint, amelynek csaknem háromnegyedét állampapírban helyezték el az ügyfelek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.