BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beparkol a Ferrari

Hamarosan eldördül a startpisztoly, és villámrajtot vesz a New York-i tőzsdén a Ferrari részvénye, stílusosan a RACE szimbólum alatt. A cég jó esetben közel 900 millió dollárt gyűjthet be.

Kilencszázaléknyi részvénypakettjét viszi a börzére a Ferrari az amerikai tőzsdehatósághoz (SEC) benyújtott kérelme alapján. A befektetőknek felkínált 17,2 millió részvényt a 48–52 dolláros sávba árazták be. Amennyiben a piac jól fogadja a papírokat, az olasz luxussportautó-gyártó bevétele megközelíti a 900 millió dollárt, a cég értéke pedig a 9,82 milliárdot.

A kibocsátást beárnyékolja a Volkswagen konszern dízelbotránya, amely hullámvasútba ültette a gyártók részvényárfolyamát. Kérdés, a befektetők mennyire tudják függetleníteni magukat az elmúlt hetek történéseitől. A Bloombergnek nyilatkozó elemzők szerint az egyértelmű, hogy a Ferrari nagyon erős márka, ám túlértékelt lehet. Hogy ez valóban így van-e, az idővel, az árfolyamgörbe ívéből derül majd ki.

Mindenesetre a Ferrari Formula–1-es csapata nem remekel, megállt 225 Grand Prix-győzelemnél, viszont az „országúti” üzletágra nem lehet panasz. Tavaly 7255 Ferrarit adtak el világszerte, ebből a cégnek 2,72 milliárd eurós bevétele és 265 milliós tiszta nyeresége származott. A márkahűség félelmetes: a luxusautók 60 százalékát régi ügyfeleik vásárolták meg.

A friss forrás, amelyhez a Ferrari anyacége, a Fiat Chrysler Automobile a részvények eladása révén jut, része lesz annak az 54 milliárd dolláros fejlesztési programnak, amelyet az olasz–amerikai óriáscég a Jeep, az Alfa Romeo és a Maserati márkák globálissá tételére fordít a következő években.
A Fiat 1969-ben vásárolta be magát a Ferrariba, majd 50 százalékos részesedését 90 százalékosra növelte.

Az alapító Enzo Ferrari magánál tartott egy tízszázalékos részvénycsomagot, amelyet 1988-ban bekövetkezett halála után a most 70 éves fia, Piero örökölt. Neki viszont esze agában sincs megválni sem a családi ezüsttől, sem az alelnöki poszttól. A legnagyobb Ferrari-részvényes a Fiat Chrysler irányítását kezében tartó Agnelli família, amely a családi vagyont kezelő holdingján, az Exoron keresztül 24 százalékos tulajdonrész felett rendelkezik. A Ferrarinál a szavazati jogokat tekintve 30 százalékos az Exor, és 15 százalékos Piero Ferrari részesedése, aki a részvénykibocsátás sikerének esetén 1,3 milliárd dolláros vagyon birtokosának mondhatja majd magát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.